Unia Europejska
Wszystkie szkolenia za darmo!
Aktualizacja
21.09.2023
Halina Firlit
H. Firlit

Praktyczne spojrzenie na zadania pedagoga specjalnego w szkole w świetle aktualnych przepisów

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Za darmo
97,00 zł -100%

Jak działa retransmisja?

  • Szkolenie możesz włączyć za darmo.
  • W czasie jego dostępności możesz zapewnić sobie zaświadczenie MEN z udziału oraz materiały dodatkowe w specjalnej cenie.
  • Darmowa retransmisja jest dostępna dla zalogowanych użytkowników Edumaster.

Jak w praktyce zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole? Czym jest nauczanie włączające i czym różni się od nauczania specjalnego i integracji? Jakie są formalne kwalifikacje pedagoga specjalnego? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas webinaru Haliny Firlit.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi przepisami dotyczącymi organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i przedstawienie praktycznych rozwiązań w tym zakresie. Podczas webinaru dowiesz się, czym jest nauczanie włączające i czym różni się od nauczania specjalnego i integracji. Poznasz formalne kwalifikacje pedagoga specjalnego oraz jego zadania. Prowadząca opowie, kto kwalifikuje się do otrzymania pomocy, kto odpowiada za jej poszczególne aspekty oraz jak pedagog specjalny ma sobie zorganizować warsztat pracy.

Podczas szkolenia trenerka podzieli się również dobrymi praktykami. Opowie, jak zorganizowano pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie i przedstawi praktyczne rozwiązania zastosowane w placówce.

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół, psychologów i pedagogów szkolnych.

Co zyskujesz?

  • Poznasz zakres i formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej i dowiesz się, jak ją praktycznie zorganizować
  • Dowiesz się, czym jest nauczanie włączające, czym różni się od nauczania specjalnego i integracji
  • Dowiesz się, jakie są formalne kwalifikacje pedagoga specjalnego?
Prawo oświatowe oraz rozporządzenia regulujące organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej po zmianach.
Edukacja włączająca - założenia teoretyczne.
Praktyczne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Plan Działań Wspierających - wzór (wersja PDF)
  • Plan Działań Wspierających - wzór (wersja MS Word)
  • Arkusz obserwacyjny ucznia (klasy IV - VIII) - wzór (wersja PDF)
  • Arkusz obserwacyjny ucznia (klasy IV - VIII) - wzór (wersja MS Word)
  • Arkusz obserwacyjny ucznia (edukacja wczesnoszkolna) - wzór (wersja PDF)
  • Arkusz obserwacyjny ucznia (edukacja wczesnoszkolna) - wzór (wersja PDF)
  • Arkusz pomocniczy do oceny funkcjonowania ucznia przez nauczycieli
  • Opinia o sytuacji dydaktycznej i wychowawczej dziecka lub ucznia wydana przez nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem lub uczniem - wzór wypełniony (wzór PDF)
  • Opinia o sytuacji dydaktycznej i wychowawczej dziecka lub ucznia wydana przez nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem lub uczniem - wzór wypełniony (wzór PDF)
  • Pismo zapraszające rodziców na spotkanie zespołu - wzór (wersja PDF)
  • Pismo zapraszające rodziców na spotkanie zespołu - wzór (wersja MS Word)
  • Wniosek o objęcie ucznia pomocą psychologiczno - pedagogiczną (wzór) - wersja PDF
  • Wniosek o objęcie ucznia pomocą psychologiczno - pedagogiczną (wzór) - wersja MS Word
  • Karta indywidualnych potrzeb ucznia - wzór (wersja PDF)
  • Karta indywidualnych potrzeb ucznia - wzór (wersja PDF)
  • Prezentacja w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Halina Firlit

Pedagog specjalny, wychowawca, terapeuta.

Oceny

6
37
5
47
4
5
3
1
2
1
1
0
Średnia ocena: 5,3 / 6

Opinie

Bardzo dużo cennych informacji

Urszula R.

Bardzo ciekawe, rzeczowe i konkretne w bardzo przystępny sposób prowadzone.

Izabella C.

ok

Aneta D.

Bardzo merytoryczne.

Kazimierz K.

Odniesienie do aktualnej sytuacji.

Beata S.