Specjalna oferta dla szkół
Logowanie
Anna Bielak-Bajda
A. Bielak-Bajda

IPET i WOPFU krok po kroku - kiedy, dla kogo i jak go napisać?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEiN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
89,00 zł

Jak poprawnie opracować IPET wraz z WOPFU? Jakie akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jako nauczyciel musisz znać? Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procedurą tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). Prowadząca opowie, w jaki sposób zbierać dane o uczniu, jak poprawnie je opracować i jak na tej podstawie skonstruować IPET.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wskazują na konieczność opracowania dla tej grupy uczniów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie na jej podstawie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak poprawnie konstruować IPET, jakie treści powinien zawierać oraz w jaki sposób opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia.

Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, wychowawców.

Co zyskujesz?

  • Poznasz podstawowe akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Dowiesz się, jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności
  • Poznasz teoretyczne założenia i zasady konstruowania IPET
  • Uzyskasz praktyczną wiedzę, jak poprawnie konstruować IPET i WOPFU
  • Uzyskasz informacje na temat dostosowań procesu kształcenia w zależności od zdiagnozowanych u ucznia potrzeb
Prawne podstawy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi WOPFU I IPET - założenia teoretyczne Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
Zespół ds. WOPFU, IPET - skład, zadania i obowiązki
WOPFU - źródła informacji o uczniu, zbieranie danych
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia

Zaświadczenie MEiN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEiN.
  • Zaświadczenie MEiN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • IPET - wzór (wypełniony)
  • IPET - wzór (pusty)
  • Przykłady testów diagnostycznych
  • WOPFU - wzór (pusty)
  • WOPFU - wzór (wypełniony)
  • Indywidualizacja pracy z uczniem ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi - wskazówki
  • Prezentacja ze szkolenia
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
105
5
145
4
26
3
3
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,3 / 6

Opinie

Jasny przekaz

Anna B.

Szkolenie w jasny sposób opisywało jak tworzyć dokumenty WOPFU oraz IPET

AGNIESZKA Ż.

jasny sposób przekazu

Teresa J.

Profesjonalne podejście do tematu. Dziękuję bardzo.

Małgorzata S.

przygotowanie osoby prowadzącej, rzeczowy przekaz informacji

Małgorzata S.
Logotyp Fundusze Europejskie, flaga Rzeczypospolitej Polskiej, logotyp PARP Grupa PFT, logotyp Unia Europejska Europejskie Fundusz Rozwoju Regionalnego
© 2023 Edumaster