Unia Europejska
Nowe darmowe webinary
Zakończony
15.02.2023
17:30
993

Konstruowanie IPET i WOPFU - jak zrobić to dobrze?

Po szkoleniu możesz nabyć:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Zakończony

Jak poprawnie opracować IPET wraz z WOPFU? Jakie akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jako nauczyciel musisz znać? Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procedurą tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). Prowadząca opowie, w jaki sposób zbierać dane o uczniu, jak poprawnie je opracować i jak na tej podstawie skonstruować IPET.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wskazują na konieczność opracowania dla tej grupy uczniów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie na jej podstawie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak poprawnie konstruować IPET, jakie treści powinien zawierać oraz w jaki sposób opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia.

Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, wychowawców.

Po darmowym webinarze w ramach oferty specjalnej możesz zakupić:

  • pakiet standard: zaświadczenie MEN i plik audio
  • pakiet plus: zaświadczenie MEN, plik audio, nagranie ze szkolenia, prezentację i ewentualne materiały dodatkowe

Osoby, które mają u nas wykupiony roczny dostęp zaświadczenia i materiały z darmowych webinarów otrzymują w cenie abonamentu.

Co zyskujesz?

  • Poznasz podstawowe akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Dowiesz się, jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności
  • Poznasz teoretyczne założenia i zasady konstruowania IPET
  • Uzyskasz praktyczną wiedzę, jak poprawnie konstruować IPET i WOPFU
  • Uzyskasz informacje na temat dostosowań procesu kształcenia w zależności od zdiagnozowanych u ucznia potrzeb
17:30
17:45
Prawne podstawy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi WOPFU I IPET - założenia teoretyczne
18:00
Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
18:15
Zespół ds. WOPFU, IPET - skład, zadania i obowiązki
18:30
WOPFU - źródła informacji o uczniu, zbieranie danych
18:45
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych
19:00
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia
Twój webinar poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.