Czas trwania
6 x 2 h
Słaby uczeń
Po kursie możesz zapewnić sobie:
199,00 zł
249,00 zł
-20%
Spotkanie 1
Dzieci środka. Różne ścieżki rozwoju
Spotkanie 2
Uczeń słaby – rozpoznanie, wsparcie. Przydatne metody i techniki pracy
Spotkanie 3
Niedostosowaniem społeczne. Charakterystyka słabego ucznia
Spotkanie 4
Dysleksja i zagrożenie dysleksją – przyczyny, objawy i możliwości pomocy w czasie lekcji
Spotkanie 5
Konstruowanie IPET i WOPFU – jak zrobić to dobrze?
Spotkanie 6
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce przedszkolnej i szkolnej
Spotkanie 1
Dzieci środka. Różne ścieżki rozwoju
Spotkanie 2
Uczeń słaby – rozpoznanie, wsparcie. Przydatne metody i techniki pracy
Spotkanie 3
Niedostosowaniem społeczne. Charakterystyka słabego ucznia
Spotkanie 4
Dysleksja i zagrożenie dysleksją – przyczyny, objawy i możliwości pomocy w czasie lekcji
Spotkanie 5
Konstruowanie IPET i WOPFU – jak zrobić to dobrze?
Spotkanie 6
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce przedszkolnej i szkolnej
Spotkanie 1
Dzieci środka - kim są?
Klasyfikacja uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
Charakterystyczne zaburzenia u dzieci z pogranicza normy
Wymagania nauczyciela co do formy pracy
Rodzice dzieci środka
Wskazówki dla nauczycieli
Kod językowy a nauka szkolna
Czy dobre stopnie gwarantują sukces na polu zawodowym?
Kilka słów o funkcjach wykonawczych
Opóźniony rozwój umiejętności - wybrane zagadnienia
Kompetencje emocjonalne: czym są, jak mogą pomóc?
Spotkanie 2
Osobowość i temperament
Introwertyzm i ekstrawertyzm – specyfikacja
Zestawienie typów temperamentu z działaniami nauczyciela
Jak wybrane techniki efektywnej nauki stymulują rozwój uczniów o obniżonych możliwościach poznawczych
Efekt Galatei i Golema
Wyuczona bezradność intelektualna
Dlaczego dzieci mają trudności w uczeniu się – ważne powody
Analizy osobowości – wybrane klasyfikacje typów uczniów
Efektywna nauka – garść użytecznych ciekawostek
Wybrane strategie postępowania edukacyjnego
Spotkanie 3
Niedostosowanie społeczne jako zjawisko społeczne
Przyczyny niedostosowania społecznego
Kariera szkolna jako predykator niedostosowania społecznego
Skala Nieprzystosowania Społecznego - w obszarze szkolnym
Diagnoza niepowodzeń szkolnych
Szkoła jako źródło niepowodzeń szkolnych
Praca z uczniem słabym
Sposoby eliminowania niektórych przyczyn niepowodzeń szkolnych
Spotkanie 4
Typowe a specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia i dyskalkulia)
Przyczyny powstawania dysleksji
Symptomy dysleksji i ryzyka dysleksji
Uczeń dyslektyczny w szkole
Spotkanie 5
Prawne podstawy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi WOPFU I IPET - założenia teoretyczne
Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
Zespół ds. WOPFU, IPET - skład, zadania i obowiązki
WOPFU - źródła informacji o uczniu, zbieranie danych
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia
Spotkanie 6
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w prawie oświatowym: najważniejsze akty prawne
Pomoc psychologiczno-pedagogiczne: cele
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja zajęć
Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zaświadczenie MEN
W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
-
Zaświadczenie MEN
Materiały dodatkowe
W pakiecie z kursem otrzymasz materiały dodatkowe.
-
Dzieci środka - prezentacja
-
Uczeń słaby – rozpoznanie, wsparcie - prezentacja
-
Jak wspierać dziecko w nauce - obszary alternatywne
-
Dzieci środka - skrypt
-
Uczeń słaby - skrypt
-
Dysleksja i zagrożenie dysleksją - prezentacja
-
Niedostosowanie społeczne - prezentacja
-
Konstruowanie IPET i WOPFU - prezentacja
-
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej - prezentacja
-
Indywidualizacja pracy z uczniem z SPE - przykłady działań
-
IPET - wzór do uzupełnienia
-
IPET - wzór uzupełniony1
-
IPET - wzór uzupełniony2
-
Karta informacyjna dla rodziców
-
WOPFU - wzór do uzupełnienia
-
WOPFU - wzór uzupełniony
-
Wykaz uczniów objętych PPP
-
Wykaz uczniów z orzeczeniem 1
-
Wykazuczniów z orzeczeniem 2
Trenerzy
Dziurda-Multan Amelia
Spektrum autyzmu
Dr nauk humanistycznych, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta SI.
Bielak-Bajda Anna
Dzieci z SPE
Metodyka nauczania
Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Borowski Waldemar
Awans zawodowy
Diagnoza i ocenianie
Wykładowca, nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem, kurator społeczny.
Nienałtowska-Padło Joanna
Dzieci z SPE
Indywidualizacja nauczania
Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.