Każdego roku rodzice dzieci z ASD w normie intelektualnej nie mogą znaleźć dla swoich dzieci dobrego miejsca w szkole. W szkołach specjalnych nie ma dla nich miejsca, a klasy specjalne dla uczniów bez ograniczeń poznawczych nadal są rzadkością. Opiekunowie pozostawieni de facto bez wyboru decydują się najczęściej na klasy integracyjne. Szybko okazuje się jednak, że idea edukacji włączającej w praktyce często jest rozwiązaniem, z którego nikt nie odnosi korzyści.
Podczas webinaru dr Marta Koplejewska przedstawi wyniki badań dotyczących jakości pracy i nauki ucznia z zaburzeniami ASD w szkole. Przytoczy również wypowiedzi rodziców i ich dzieci. Na koniec przedstawi dobre praktyki, które poprawią jakość pracy z uczniem z ASD.
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli różnych przedmiotów i szczebli, pedagogów, oligofrenopedagogów, terapeutów oraz psychologów.
Co zyskujesz?
szerzej spojrzysz na los dzieci z ASD w szkołach masowych
poznasz obserwacje rodziców dzieci z ASD z prób ich integracji w szkole integracyjnej
dowiesz się, jak przebiega praca z dzieckiem z ASD w szkole integracyjnej
dowiesz się, jak poprawić jakość pracy z dzieckiem z ASD
Odczucia uczniów z ASD w szkole integracyjnej
Obserwacje rodziców dzieci z ASD z prób ich integracji w szkole integracyjnej
Przebieg pracy z dzieckiem z ASD w szkole integracyjnej
Zaświadczenie MEiN
W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEiN.
Zaświadczenie MEiN
Materiały dodatkowe
W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
Prezentacja ze szkolenia
Twoje szkolenie poprowadzi
Marta Koplejewska
Oligofrenopedagog, wykładowca, popularyzatorka nauki w Uniwersytetach Dziecięcych.