Unia Europejska
Wszystkie szkolenia -50%
Aktualizacja
26.10.2024

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - poznaj wszystkie obowiązki nauczyciela

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
48,50 zł
97,00 zł -50%
Do końca 01d:06g:38m
Zrealizuj kod lub

Jakie akty prawne aktualnie regulują organizacje pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Jaki jest zakres i formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Jak poprawnie konstruować IPET i WOPFU? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wskazują na konieczność objęcia poszczególnych grup uczniów adekwatną do ich potrzeb pomocą psychologiczno-pedagogiczną. W przypadku uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego nauczyciele zobowiązani są opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie na jej podstawie indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. W odniesieniu do uczniów z opinią z PPP placówka szkolna/przedszkolna zobligowana jest do zapewnienia realizacji zapisanych w opinii zaleceń.

Uczestnicząc w szkoleniu, dowiesz się jak poprawnie konstruować IPET, jakie treści powinien zawierać oraz w jaki sposób opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia. Prowadząca opowie także jakie inne dokumenty warto posiadać, organizując pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów ze SPE (tabele zbiorcze, karty informacyjne, kontrakty zajęć, program rewalidacji, ewaluację skuteczności podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej działań).

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, terapeutów.

Co zyskujesz?

  • poznasz aktualnie obowiązujące akty prawne regulujące organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • poznasz zakres i formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • uzyskasz praktyczną wiedzę jak poprawnie konstruować IPET i WOPFU dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • dowiesz się jak organizować zajęcia rewalidacyjne
  • uzyskasz informację, jakie inne dokumenty należy opracować, organizując pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w prawie oświatowym.
Planowanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – jak tworzyć dokumentację, wzory dokumentów.
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych.
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia.
Dokumentacja organizacji i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Prezentacja ze szkolenia
  • Lista uczniów z opinią z poradni psychologiczno- pedagogicznej | wzór (wersja PDF)
  • Lista uczniów z opinią z poradni psychologiczno- pedagogicznej | wzór (wersja MS Word)
  • Lista uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego | wzór (wersja PDF)
  • Lista uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego | wzór (wersja MS Word)
  • Wykaz uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - zaplanowane i realizowane zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej | wzór (wersja PDF)
  • Wykaz uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - zaplanowane i realizowane zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej | wzór (wersja PDF)
  • Wykaz uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną - wzór (wersja PDF)
  • Wykaz uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną - wzór (wersja MS Word)
  • Karta informacyjna dla rodziców/opiekunów prawnych ucznia | wzór (wersja PDF)
  • Karta informacyjna dla rodziców/opiekunów prawnych ucznia | wzór (wersja MS Word)
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
27
5
19
4
5
3
1
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,4 / 6

Opinie

Jak zawsze, bardzo duże doswiadczenie praktyczne poparte wiedzą teoretyczną. Super !

Małgorzata M.

Całe szkolenie było bardzo fajnie spokojnie przeprowadzone, emisja głous Pani prowadzącej była niezwykle spokojna, w nie zawiły sposób przedstawienie kwestii prawnych i obowiązujących w szkole, Dziękuję

Iwona W.

merytorycznie poprowadzone szkolenie; wiele cennych wskazówek

Anna Ć.

Prosty, zrozumiały przekaz informacji.

Agata P.

Iwona K.