Unia Europejska
Darmowa konferencja "Higiena psychiczna nauczyciela"
Aktualizacja
17.02.2023
Anna Bielak-Bajda
A. Bielak-Bajda
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Konstruowanie IPET i WOPFU - jak zrobić to dobrze?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEiN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
89,00 zł
Zrealizuj kod lub

Jak poprawnie opracować IPET wraz z WOPFU? Jakie akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jako nauczyciel musisz znać? Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procedurą tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). Prowadząca opowie, w jaki sposób zbierać dane o uczniu, jak poprawnie je opracować i jak na tej podstawie skonstruować IPET.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wskazują na konieczność opracowania dla tej grupy uczniów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie na jej podstawie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak poprawnie konstruować IPET, jakie treści powinien zawierać oraz w jaki sposób opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia.

Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, wychowawców.

Co zyskujesz?

  • Poznasz podstawowe akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Dowiesz się, jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności
  • Poznasz teoretyczne założenia i zasady konstruowania IPET
  • Uzyskasz praktyczną wiedzę, jak poprawnie konstruować IPET i WOPFU
  • Uzyskasz informacje na temat dostosowań procesu kształcenia w zależności od zdiagnozowanych u ucznia potrzeb
Prawne podstawy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi WOPFU I IPET - założenia teoretyczne
Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
Zespół ds. WOPFU, IPET - skład, zadania i obowiązki
WOPFU - źródła informacji o uczniu, zbieranie danych
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia

Zaświadczenie MEiN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEiN.
  • Zaświadczenie MEiN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Szkolenie w formie podcastu
  • IPET - wzór (pusty)
  • IPET - wzór (wypełniony)
  • WOPFU - Ocena efektywności działań
  • WOPFU - wzór (pusty)
  • WOPFU - wzór (wypełniony)
  • Prezentacja ze szkolenia
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
28
5
21
4
1
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,5 / 6

Opinie

Jasne, rzeczowe informacje na temat tworzenia IPETów.

Elżbieta Z.

DUŻA WIEDZA, I INFORMACJE PRAKTYCZNE DO WYKORZYSTANIA.

Joanna K.

Bardzo kompetentny prowadzący, merytoryczny i rzeczowy.

Elżbieta P.

Tworzenie WOPFU

Aneta Ł.

Wszystko bylo super

Monika K.