Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
22.08.2024

IPET krok po kroku – kiedy, dla kogo i jak go napisać?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Jak poprawnie opracować IPET wraz z WOPFU? Jakie akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jako nauczyciel musisz znać? Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procedurą tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). Prowadząca opowie, w jaki sposób zbierać dane o uczniu, jak poprawnie je opracować i jak na tej podstawie skonstruować IPET.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wskazują na konieczność opracowania dla tej grupy uczniów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie na jej podstawie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak poprawnie konstruować IPET, jakie treści powinien zawierać oraz w jaki sposób opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia.

Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, wychowawców.

Co zyskujesz?

  • Poznasz teoretyczne założenia i zasady konstruowania WOPFU i IPET
  • Uzyskasz praktyczną wiedzę w zakresie prawidłowego konstruowania IPET
  • Poznasz podstawowe akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • Dowiesz się, jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności
Prawne podstawy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
WOPFU I IPET - założenia teoretyczne
Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
Zespół ds. WOPFU, IPET - skład, zadania i obowiązki
WOPFU - źródła informacji o uczniu, zbieranie danych
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Prezentacja ze szkolenia
  • IPET przedszkole - wzór uzupełniony (wersja PDF)
  • IPET - wzór uzupełniony (wersja MS Word)
  • IPET klasy I - III | wzór wypełniony (wersja PDF)
  • IPET klasy I - III | wzór wypełniony (wersja MS Wird)
  • IPET klasy IV - VIII | wzór wypełniony (wersja PDF)
  • IPET klasy IV - VIII | wzór wypełniony (wersja PDF)
  • IPET - wzór do wypełnienia
  • Podcast
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
35
5
27
4
5
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,4 / 6

Opinie

poziom wiedzy prowadzącej

Paulina D.

Marytoryka szklenia, konkretna wiedza i rozwiązania

Marzena B.

Dziękuję za wiele cennych wskazówek.

Grażyna S.

Profesjonalizm

Magdalena J.

Opis najważniejszych elementów, odpowiadanie na pytania (z niezwykłą cierpliwością :-)

Ewa P.