Unia Europejska
Wszystkie szkolenia -50%
Aktualizacja
29.08.2024

IPET i WOPFU krok po kroku - kiedy, dla kogo i jak go napisać?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
48,50 zł
97,00 zł -50%
Do końca 02d:20g:06m
Zrealizuj kod lub

Jak poprawnie opracować IPET wraz z WOPFU? Jakie akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jako nauczyciel musisz znać? Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procedurą tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). Prowadząca opowie, w jaki sposób zbierać dane o uczniu, jak poprawnie je opracować i jak na tej podstawie skonstruować IPET.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wskazują na konieczność opracowania dla tej grupy uczniów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie na jej podstawie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak poprawnie konstruować IPET, jakie treści powinien zawierać oraz w jaki sposób opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia.

Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, wychowawców.

Co zyskujesz?

  • poznasz teoretyczne założenia i zasady konstruowania WOPFU i IPET
  • uzyskasz praktyczną wiedzę w zakresie prawidłowego konstruowania IPET
  • poznasz podstawowe akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • dowiesz się, jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności
Prawne podstawy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
WOPFU i IPET - założenia teoretyczne.
Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zespół ds. WOPFU, IPET - skład, zadania i obowiązki.
WOPFU - źródła informacji o uczniu, zbieranie danych.
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych.
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Prezentacja ze szkolenia
  • IPET (przedszkole) - wzór wypełniony (wersja PDF)
  • IPET (przedszkole) - wzór wypełniony (wersja MS Word)
  • Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE - przykłady działań
  • Karta informacyjna dla rodziców/prawnych opiekunów ucznia (Pomoc Psychologiczno - Pedagogiczna) - wzór pusty (wersja PDF)
  • Karta informacyjna dla rodziców/prawnych opiekunów ucznia (Pomoc Psychologiczno - Pedagogiczna) - wzór pusty (wersja MS Word)
  • WOPFU ocena efektywności podjętych działań - wzór wypełniony (wersja PDF)
  • WOPFU ocena efektywności podjętych działań - wzór wypełniony (wersja MS Word)
  • IPET (klasy I-III) - wzór wypełniony (wersja PDF)
  • IPET (klasy I-III) - wzór wypełniony (wersja MS Word)
  • WOPFU - wzór pusty (wersja PDF)
  • WOPFU - wzór pusty (wersja MS Word)
  • IPET - wzór pusty (wersja PDF)
  • IPET - wzór pusty (wersja MS Word)
  • WOPFU - wzór uzupełniony (wersja PDF)
  • WOPFU - wzór uzupełniony (wersja MS Word)
  • IPET (klasy IV-VIII) - wzór wypełniony (wersja PDF)
  • IPET (klasy IV-VIII) - wzór wypełniony (wersja MS Word)
  • Podcast
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
34
5
26
4
2
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,5 / 6

Opinie

Informacja o generatorze

Anna P.

Analiza przykładowego dokumentu.

Dorota M.

Ze szkolenia podobało mi się rzetelne przekazanie wiedzy, konkretne materiały i odpowiedzi.

Beata W.

Dziękuję za wszystkie szczegółowe wskazówki.

Grażyna S.

Jasny przekaz, konkretny materiał.

Ewa S.