Unia Europejska
Totalna wyprzedaż szkoleń
Aktualizacja
06.09.2023

IPET i WOPFU krok po kroku - kiedy, dla kogo i jak go napisać?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
34,00 zł
97,00 zł -65%
Do końca 04d:06g:32m
Zrealizuj kod lub

Jak poprawnie opracować IPET wraz z WOPFU? Jakie akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jako nauczyciel musisz znać? Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procedurą tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU). Prowadząca opowie, w jaki sposób zbierać dane o uczniu, jak poprawnie je opracować i jak na tej podstawie skonstruować IPET.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wskazują na konieczność opracowania dla tej grupy uczniów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie na jej podstawie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak poprawnie konstruować IPET, jakie treści powinien zawierać oraz w jaki sposób opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia.

Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, wychowawców.

Co zyskujesz?

  • poznasz teoretyczne założenia i zasady konstruowania WOPFU i IPET
  • uzyskasz praktyczną wiedzę w zakresie prawidłowego konstruowania IPET
  • poznasz podstawowe akty prawne dotyczące kształcenia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • dowiesz się, jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaleca się dla ucznia w zależności od zdiagnozowanej u niego niepełnosprawności
Prawne podstawy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
WOPFU I IPET - założenia teoretyczne
Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
Zespół ds. WOPFU, IPET - skład, zadania i obowiązki
WOPFU - źródła informacji o uczniu, zbieranie danych
Opracowanie WOPFU z wykorzystaniem zebranych danych
Konstruowanie IPET na podstawie WOPFU, analiza jego komponentów, przykłady działań w ramach indywidualizacji procesu kształcenia

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Prezentacja ze szkolenia
  • Karta informacyjna dla rodziców/opiekunów ucznia (Pomoc Psychologiczno - Pedagogiczna) - wzór (wersja PDF)
  • Karta informacyjna dla rodziców/opiekunów ucznia (Pomoc Psychologiczno - Pedagogiczna) - wzór (wersja MS Word)
  • Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE - przykłady działań
  • IPET przedszkole - wzór uzupełniony (wersja PDF)
  • IPET przedszkole - wzór uzupełniony (wersja MS Word)
  • IPET klasy I - III - wzór uzupełniony (wersja PDF)
  • IPET klasy I - III - wzór uzupełniony (wersja PDF)
  • WOPFU przedszkole - wzór uzupełniony (wersja PDF)
  • WOPFU przedszkole - wzór uzupełniony (wersja MS Word)
  • IPET - wzór pusty (wersja PDF)
  • IPET - wzór pusty (wersja MS Word)
  • WOPFU - wzór pusty (wersja PDF)
  • WOPFU - wzór pusty (wersja MS Word)
  • WOPFU ocena efektywności działań - wzór uzupełniony (wzór PDF)
  • WOPFU ocena efektywności działań - wzór uzupełniony (wzór MS Word)
  • WOPFU - wzór uzupełniony (wersja PDF)
  • WOPFU - wzór uzupełniony (wersja MS Word)
  • WOPFU ocena efektywności działań - wzór pusty (wzór PDF)
  • WOPFU ocena efektywności działań - wzór uzupełniony (wzór MS Word)
  • Szkolenie w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
48
5
12
4
1
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,8 / 6

Opinie

wszystko ok

Małgorzata B.

Merytoryczne przygotowanie prowadzącej i profesjonalny, rzeczowy sposób prowadzenia.

Sylwia K.

Wszelkie informacje zostały przekazane w sposób jasny i klarowny. Ogromna wiedza Pani prowadzącej.

Joanna L.

Prowadząca była bardzo dobrze przygotowana do zajęć.

Regina S.

Rzeczowość. Konkretyzm. Prowadząca odpowiedziała na wszystkie zadane pytania.

Agnieszka R.