Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
11.01.2024

Ewaluacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej krok po kroku - jak zrobić to dobrze

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Jak zrobić krok po kroku ewaluację pomocy psychologiczno-pedagogicznej? W jakim celu ją robić? Jak ją dobrze wykorzystać? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Przepisy prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wskazują na konieczność objęcia poszczególnych grup uczniów adekwatną do ich potrzeb pomocą psychologiczno-pedagogiczną. W przypadku uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego nauczyciele zobowiązani są opracować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia, a następnie indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. W odniesieniu do uczniów z opinią z PPP placówka szkolna/przedszkolna zobligowana jest do zapewnienia realizacji zapisanych w opinii zaleceń.

Zaplanowana i realizowana pomoc psychologiczno-pedagogiczna winna być poddawana okresowej ewaluacji w celu weryfikacji czy podjęte przez nauczycieli-specjalistów działania są efektywne i przynoszą oczekiwane rezultaty w postaci przyrostu wiedzy, umiejętności ucznia. Ewaluacja służy również sformułowaniu wniosków do dalszej pracy i modyfikacji uprzednio zaplanowanych działań, jeżeli te okazały się niewystarczające.

Jeżeli stoisz przed zadaniem dokonania takiej oceny w ramach prowadzonych zajęć specjalistycznych z uczniem to szkolenie jest dla Ciebie.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i specjalistów.

Co zyskujesz?

  • uzyskasz wiedzę z zakresu dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • dowiesz się, co powinna zawierać ewaluacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • uzyskasz wiedzę, jak poprawnie opracować arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • otrzymasz gotowe wzory dokumentów
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Konstruowanie arkusza oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Analiza efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Prezentacja ze szkolenia
  • Ewaluacja efektywności podjętych działań - wzór (wersja PDF)
  • Ewaluacja efektywności podjętych działań - wzór (wersja MS Word)
  • WOPFU - wzór pusty (wersja PDF)
  • WOPFU - wzór pusty (wersja MS Word)
  • Arkusz oceny efektywności podjętych działań w ramach udzielonej uczniowi pomocy psychologiczno - pedagogicznej | wzór wypełniony (wersja PDF)
  • Arkusz oceny efektywności podjętych działań w ramach udzielonej uczniowi pomocy psychologiczno - pedagogicznej | wzór wypełniony (wersja MS Word)
  • WOPFU - Ocena efektywności podjętych działań | wzór wypełniony (wersja PDF)
  • WOPFU - Ocena efektywności podjętych działań | wzór wypełniony (wersja MS Word)
  • Wykaz uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – zaplanowane i realizowane zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej - wzór pusty (wersja PDF)
  • Wykaz uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – zaplanowane i realizowane zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej - wzór pusty (wersja MS Word)
  • Wykaz uczniów objętych pomocą psychologiczno - pedagogiczną | wzór pusty (wersja PDF)
  • Wykaz uczniów objętych pomocą psychologiczno - pedagogiczną | wzór pusty (wersja MS Word)
  • Szkolenie w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
47
5
56
4
14
3
0
2
1
1
0
Średnia ocena: 5,3 / 6

Opinie

materiały, wiedza prowadzącej

Ewa P.

Merytorycznie, konkrety

Ewelina D.

kompetencje prowadzącej, rozległa wiedza

Bogumiła K.

Treść zwięzła

Monika B.

Podobała mi się wysoki poziom merytoryczny

Katarzyna B.