Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
07.12.2023
Anna Bielak-Bajda
A. Bielak-Bajda

Ćwiczenia lewopółkulowe w pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Czym są ćwiczenia lewopółkulowe i jak je stosować w codziennej praktyce terapeutycznej? Jakie są różnice między ćwiczeniami lewopółkulowymi i prawopółkulowymi w terapii dziecka? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Anny Bielak-Bajdy.

Współczesne badania neurobiologiczne dostarczają nauczycielom-terapeutom wielu informacji na temat tego, jak planować postępowanie terapeutyczne w stosunku do dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, by przyniosło ono oczekiwane rezultaty. Neuroplastyczność mózgu rozumiana jako zdolność do trwałej zmiany odpowiedzi neuronalnych pod wpływem uczenia się daje szansę na uzyskanie znaczącej poprawy w zakresie funkcjonowania poznawczego dzieci objętych terapią. Ćwiczenia lewopółkulowe odgrywają znaczącą rolę w rozwijaniu kompetencji językowych dziecka, myślenia analitycznego, logicznego, dlatego są one tak ważne w terapii dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, są ważnym narzędziem do jego rozwoju.

Podczas szkolenia dowiesz się, jakie znaczenia ma rozwój poszczególnych półkul dla rozwoju dziecka. Prowadząca omówi różnice między ćwiczeniami lewopółkulowymi i prawopółkulowymi i powie, jak stosować ćwiczenia lewopółkulowe z codziennej praktyce terapeutycznej.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego, wczesnoszkolnego, terapeutów.

Co zyskujesz?

  • Uzyskasz wiedzę na temat diagnozy funkcji poznawczych dziecka
  • Dowiesz się, jakie znaczenie ma rozwój poszczególnych półkul dla rozwoju dziecka
  • Uzyskasz wiedzę, co to są ćwiczenia lewopółkulowe i jak je stosować w codziennej praktyce terapeutycznej
  • Poznasz różnice miedzy ćwiczeniami lewopólkulowymi i prawopółkulowymi w terapii dziecka
Teoria neurobiologiczna w praktyce.
Diagnoza funkcji poznawczych dziecka w terapii dziecka.
Prawa i lewa półkula mózgowa – ich znaczenie w procesie uczenia się.
Ćwiczenia lewopółkulowe, a prawopółkulowe w pracy z dzieckiem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Prezentacja ze szkolenia
  • Szkolenie w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Oceny

6
39
5
27
4
6
3
1
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,4 / 6

Opinie

Propozycje ćwiczeń: sekwencje, omawianie metody krakowskiej.

Izabela M.

Powiązanie teorii z praktyką

Marzena S.

Podane ciekawe ćwiczenia.

Katarzyna R.

Dziękuję za ciekawe szkolenie.

Dorota L.

Prezentacja pomocy dydaktycznych. Przykłady wykorzystania do ćwiczeń różnych przedmiotów codziennego użytku.

Małgorzata S.