Zapraszamy do dyskusji na forum
Zakończony
25.10.2022
19:30
1384
Anna Bielak-Bajda
A. Bielak-Bajda

Trudne i specyficzne zachowania uczniów ze spektrum autyzmu

Po szkoleniu możesz zapewnić sobie:
  • zaświadczenie MEiN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Zakończony

Co leży u podłoża trudnych i specyficznych zachowań u uczniów ze spektrum autyzmu? Jakie są skuteczne strategie radzenia sobie z nimi? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie webinaru Anny Bielak-Bajdy.

W wyniku przemian w polskim systemie oświaty (edukacja włączająca) dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu stanowią coraz liczniejszą grupę uczniów uczęszczających do szkół ogólnodostępnych. Autyzm to zaburzenia obejmujące szerokie spektrum: wśród osób nim dotkniętych znajdują się zarówno osoby niekomunikujące się werbalnie, posiadające duże problemy w zakresie samodzielności i funkcjonujące na poziomie niepełnosprawności intelektualnej, jak również osoby „wysokofunkcjonujące”- posiadające zdolności umożliwiające ukończenie studiów wyższych i realizację zawodową.

W przestrzeni publicznej funkcjonuje przekonanie, że większość osób z autyzmem to jednostki o ponadprzeciętnej inteligencji, posiadające wybitne zdolności, mniej mówi się zaś o zachowaniach specyficznych i trudnych, takich jak m.in. agresja i autoagresja, które występują u prawie połowy osób dotkniętych autyzmem. Zachowania trudne u uczniów ze spektrum autyzmu są najczęściej zgłaszanym problemem przez nauczycieli.

Na szkoleniu dowiesz się, jakie czynniki leżą u podłożą zachowań trudnych, specyficznych, jak zachowania te przewidywać i jak na nie reagować.

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów.

Webinar jest częścią czterodniowej konferencji online Uczeń ze spektrum autyzmu, która odbędzie się 17.10, 18.10, 24.10 i 25.10. Zapraszamy na pozostałe tematy:

Dokumentacja dotycząca kształcenia specjalnego ucznia ze spektrum autyzmu

W jaki sposób rozmawiać z rodzicami uczniów ze spektrum autyzmu, by budować z nimi dobre relacje?

Zaburzenia integracji sensorycznej u uczniów ze spektrum autyzmu - jak je rozpoznać i jak pracować z dzieckiem?

10 pomysłów na efektywną pracę z uczniem ze spektrum autyzmu

Seksualność dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu

Dojrzewanie nastolatków z Zespołem Aspergera - zobacz, na co powinieneś się przygotować

Jak komunikować się z uczniem ze spektrum autyzmu?

Co zyskujesz?

  • Poznasz obraz kliniczny zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • Uzyskasz informacje na temat specyfiki funkcjonowania ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Poznasz co leży u podłoża zachowań trudnych
  • Uzyskasz informację jak reagować na zachowania trudne i je wygaszać
19:30
19:45
Specyfika rozwojowa uczniów z autyzmem
20:00
Zachowania trudne u osób ze spektrum autyzmu
20:15
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego, a zachowania trudne
20:30
Opis zachowania - dzienniki obserwacji
20:45
Analiza zachowania ABC
21:00
Strategie wygaszające trudne zachowania
Twój webinar poprowadzi

Anna Bielak-Bajda

Oligofrenopedagog, terapeuta, m.in. SI, posiada bogate doświadczenie w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Logotyp Fundusze Europejskie, flaga Rzeczypospolitej Polskiej, logotyp PARP Grupa PFT, logotyp Unia Europejska Europejskie Fundusz Rozwoju Regionalnego
© 2022 Edumaster