Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
12.10.2023
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Wsparcie ucznia, wychowanka z rodziny wieloproblemowej - szkolenie specjalistyczne. Część 1

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Celem szkolenia jest przedstawienie szerokiej perspektywy funkcjonowania rodziny wieloproblemowej oraz metod skutecznej pracy z wychowywanymi w niej dziećmi i młodzieżą.

Szkolenie dotyczy szeroko pojętej problematyki rodzin zmarginalizowanych, zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz pracy z dziećmi młodzieżą z takich środowisk. Prowadząca przedstawi specyfikę funkcjonowania rodzin z problemem alkoholowym, niezaradnych życiowo, o niskich kompetencjach wychowawczych. Opowie o systemie rodzinnym, jego wpływie na rozwój najmłodszych jego członków oraz długofalowych konsekwencjach dysfunkcji rodzinnych- uzależnienia i współuzależnienia, wyuczonej bezradności dorosłych członków, wreszcie - zaniedbania i krzywdzenia w sferze fizycznej i emocjonalnej.

Uczestnicy dowiedzą się, jak pozabezpieczne style przywiązania rzutują na rozwój i życie omawianej grupy dzieci. Szczególnie dokładnie przyjrzymy się mechanizmom przystosowawczym i ich konotacjom dla szkolnego funkcjonowania dzieci/młodzieży.

Porozmawiamy o strategiach postępowania nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów, w zależności od roli pełnionej przez dziecko w rodzinie. Prowadząca podzieli się doświadczeniami ze swojej praktyki zawodowej (socjoterapia, asysta rodzinna, praca z osobami współuzależnionymi, itp.).

Na koniec przedstawione zostaną elementy socjolingwistycznej koncepcji kodów językowych B. Bersteina - wzorców językowych w małych, zamkniętych środowiskach, jakie stanowią rodziny dysfunkcjonalne i ich wpływu na techniki wychowawcze.

Szkolenie stanowi pierwszą część cyklu dotyczącego problemów osób wychowujących się w bardzo trudnych i traumogennych warunkach. Kolejne będą dotyczyć szczególnych postaw i ścieżek życiowych młodych ludzi z omawianych środowisk oraz koncepcji Resilience dotyczącej czynników chroniących przed długofalowymi konsekwencjami wychowania w rodzinach dysfunkcyjnych. Podczas zajęć nie zabraknie przykładów i wskazówek praktycznych opartych na doświadczeniach trenera (praca w świetlicach socjoterapeutycznych, asysta rodzinna, realizacja projektów dla rodzin wieloproblemowych oraz osób współuzależnionych).

Szkolenie przeznaczone jest dla pedagogów, psychologów szkolnych, nauczycieli/wychowawców wszystkich typów szkół i placówek oraz studentów kierunków psychopedagogicznych.

Co zyskujesz?

  • Dowiesz się, jak funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze wpływają na funkcjonowanie dzieci/ młodzieży z tzw. trudnych środowisk
  • Usłyszysz podstawowe informacje dotyczące wpływu pozabezpiecznych stylów przywiązania na rozwój młodych ludzi
  • Dowiesz się, jakie konsekwencje może mieć zaniedbywanie oraz przemoc fizyczna i emocjonalna wobec dzieci
  • Skatalogujesz przydatne i praktyczne strategie pracy z uczniami/wychowankami z omawianych środowisk
Określenie i charakterystyka systemu rodziny dysfunkcyjnej.
Dzieci w rodzinie wieloproblemowej. Funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze na przestrzeni rozwoju.
Następstwa doświadczanej agresji i przemocy.
Podstawowe zasady pracy z dzieckiem pochodzącym z rodziny zagrożonej dysfunkcją.
Style przywiązania, a zewnętrzne funkcjonowanie dzieci/młodzieży.
Konsekwencje dysfunkcji dla dorosłych członków rodziny oraz dzieci.
Strategie działania nauczyciela/wychowawcy.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Skrypt szkolenia
  • Szkolenie w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
27
5
7
4
2
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,7 / 6

Opinie

Podejście Pani prowadzącej. Pani ma bardzo rzeczowe podejście do tematu, widać że pasjonuje ją jej praca.

Natalia R.

Dużo informacji potrzebnych do życia i pracy zawodowej

Danuta P.

przykłady, konkretne sytuacje, przykłady

Agnieszka J.

Konkrety.

Ewa K.

Wiedza i zaangażowanie prowadzącej.

Magda u9 N.