Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
19.01.2023
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Uczeń zdolny - jak go uczyć, wychowywać, rozwijać?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł

Na czym polega specyfika rozwoju jednostek uzdolnionych? Jak badać u uczniów poziom uzdolnień? Jak pracować z uczniem zdolnym i kreatywnym? Czym jest Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Joanny Nienałtowskiej-Padło.

Podczas szkolenia poznasz podstawowe definicje dotyczące uzdolnień, a także specyfikę rozwoju, potrzeb i funkcjonowania psychospołecznego uczniów zdolnych. Dowiesz się, dlaczego geniusze mogą źle spisywać się w roli ucznia (czyli czym jest Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych!).

Prowadząca omówi trudności w funkcjonowaniu uczniów zdolnych, które mają przyczyny zarówno wewnętrzne (osobowościowe), jak i zewnętrzne (środowiskowe i rodzinne). Przedstawi także cztery typy dzieci (młodzieży) z Syndromem Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych oraz prawa Rimm.

Na zakończenie trenerka przygotowała kilka przydatnych interwencji, technik pracy i ćwiczeń oraz wybrane narzędzia diagnostyczne do badania uzdolnień i poziomu twórczości

Szkolenie skierowane jest do pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli i wychowawców.

Co zyskujesz?

  • uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę na temat rozwoju i funkcjonowania uczniów uzdolnionych
  • poznasz podstawowe przejawy SNOS oraz specyfikę uczniów z tymże syndromem
  • dowiesz się, jakie kategorie kreatywności wyróżniają badacze omawianej dziedziny oraz czego dotyczą prawa Sylwii Rimm
  • poznasz wybrane interwencje wychowawcze (SNOS), przykładowe techniki i narzędzia do diagnozowania uzdolnień oraz poziomu twórczości
Uczeń zdolny, czy uzdolniony? Uzgodnienia związane z terminologią
Specyfika rozwoju jednostek specyficznych
Potrzeby dzieci zdolnych
Zdolny człowiek - słaby uczeń, rzecz o Syndromie Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych
Zdolny czy kreatywny - cztery kategorie uczniów z SNOS
Typy kreatywności w szkole
Prawa Sylwii Rinn
Wybrane narzędzia do diagnozowania i badania poziomu uzdolnień oraz twórczości
Kilka interwencji i przydatnych technik pracy z uczniami zdolnymi

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Szkolenie w formie podcastu
  • Skrypt szkolenia
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
93
5
48
4
7
3
1
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,6 / 6

Opinie

kompetencja, rzetelność, tempo prowadzenia , komunikatywność, cenne uwagi

Dorota W.

Interesujący sposób przekazania wiedzy, poruszone ważne aspekty pracy z dzieckiem zdolnym.

Danuta B.

konkrety, jeśli chodzi o wiedzę; osoba Prowadzącego

Karina Maria K.

wszystko

Beata O.

podobał mi się sposób prowadzenia, ciekawe omówienie tematu.

Anna B.