Specjalna oferta dla dyrektorów
Logowanie
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Uczeń z zespołem Aspergera w okresie dojrzewania

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEiN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
89,00 zł

Uczestnicząc w szkoleniu dowiesz się więcej na temat okresu adolescencji u osób z zespołem Aspergera oraz odmienności funkcjonowania dziewcząt ze spektrum.

Okres dojrzewania charakteryzuje się dużą zmiennością nastrojów, postaw oraz zachowań młodzieży. To w połączeniu z rozwojową potrzebą przynależności powoduje, że nastoletni Aspie mają poważne problemy w obszarze interakcji społecznych, a szczególnie w środowisku rówieśniczym. W literaturze fachowej stosunkowo mało miejsca poświęca się dziewczętom z ZA; z tego względu Joanna Nienałtowska-Padło przygotowała webinar na temat odmienności i specyfik funkcjonowania dziewcząt z Zespołem Aspergera.

Dzieci te często nie są identyfikowane i diagnozowane, co opóźnia udzielenie im adekwatnego wsparcia. Niektóre zachowania Aspie wynikają z ich cech temperamentnych: warto wiedzieć, jak reagują młodzi ludzie w zależności od typu osobowości. To ułatwi im poznanie samych siebie, zaś nauczycielom pomoże w przewidywaniu i korygowaniu określonych aktywności z powodu ich specyficznego funkcjonowania.

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli/wychowawców szkół podstawowych i ponadpodstawowych, burs i internatów, specjalistów szkolnych i pozaszkolnych wspierających rozwój, studentów kierunków psychopedagogicznych oraz zainteresowanych rodziców nastolatków z ZA.

Szkolenie jest częścią dwudniowej konferencji Praca z uczniem z zespołem Aspergera

Co zyskujesz?

  • uporządkujesz i rozszerzysz wiedzę nt. podstawowych objawów związanych z okresem dojrzewania w przełożeniu na odmienne funkcjonowanie społeczne i rówieśnicze nastolatków z ZA
  • dowiesz się, jak "odmienności" Aspie wpływają na związki koleżeńskie i budowanie relacji z otoczeniem
  • dowiesz się, na czym polegają interakcje otwarte i instrumentalne oraz jak pomóc młodym przejść od myślenia absolutnego do relatywnego
  • poznasz elementy oddziaływań terapeutycznych (osobista nawigacja), które wesprą procesy motywacyjne i dotyczące realizowania wyznaczonych celów
  • poznasz zależności między zachowaniami młodzieży z ZA a ich cechami temperamentalnymi oraz płcią
ZA - podstawowe informacje ogólne, krótkie przypomnienie
Nastoletni świat relacji społecznych a specyfika ZA
Niektóre cechy nastolatków z ZA - wtórne objawy związane ze społecznymi i psychologicznymi trudnościami dojrzewania
Czym jest osobista nawigacja? Motywowanie do zmian
Przyjaźń i związki koleżeńskie osób z Zespołem Aspergera
Myślenie absolutne i relatywne
Działania terapeutyczne
Zespół Aspergera a cechy temperamentalne
Mistrzynie kamuflażu - kilka słów o damskiej wersji Zespołu Aspergera
Bądź jak gotowane spaghetti, czyli wybrane praktyczne porady dla Aspie-nastolatków

Zaświadczenie MEiN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEiN.
  • Zaświadczenie MEiN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Materiały ze szkolenia
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
158
5
42
4
6
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,7 / 6

Opinie

Wszystko było super

Emilia B.

Bardzo profesjonalna\e przygotowanie

Katarzyna D.

Wszystko

Łukasz D.

W zasadzie wszystko było dla mnie ciekawe. Bardzo podobały mi się przykłady i podpowiedzi jak zastosować to w pracy. Jestem bardzo usatysfakcjonowana.

Barbara R.

OGROM WIEDZY PRZEKAZYWANEJ ENTUZJASTYCZNIE

Monika K.
Logotyp Fundusze Europejskie, flaga Rzeczypospolitej Polskiej, logotyp PARP Grupa PFT, logotyp Unia Europejska Europejskie Fundusz Rozwoju Regionalnego
© 2023 Edumaster