Unia Europejska
Wszystkie szkolenia za darmo!
Aktualizacja
18.04.2024
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Jak współpracować z rodzicami trudnymi i o niższych kompetencjach wychowawczych?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Za darmo
97,00 zł -100%

Jak działa retransmisja?

  • Szkolenie możesz włączyć za darmo.
  • W czasie jego dostępności możesz zapewnić sobie zaświadczenie MEN z udziału oraz materiały dodatkowe w specjalnej cenie.
  • Darmowa retransmisja jest dostępna dla zalogowanych użytkowników Edumaster.

Celem szkolenia jest przybliżenie problematyki współpracy z rodzicami, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców trudnych i roszczeniowych.

Współpraca z rodzicami jest jednym z obowiązków nauczyciela/wychowawcy. Obok powinności związanych z kompetencjami merytorycznymi i wychowawczymi musimy dysponować także umiejętnościami interpersonalnymi polegającymi na nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów.

Na szkoleniu porozmawiamy o tym jak rozmawiać z rodzicami/opiekunami, by współpraca między dorosłymi była efektywna i służyła rozwojowi uczniów/wychowanków.

Obok powinności związanych z kompetencjami merytorycznymi i wychowawczymi musimy dysponować także umiejętnościami interpersonalnymi polegającymi na nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów, również wtedy, gdy relacje z naszymi „klientami” nie są łatwe.

Prowadząca omówi typy rodziców utrudniających efektywną współpracę na linii szkoła- dom.

Opisze także trudne zachowania rodziców podczas spotkań z nauczycielami i wskaże metody radzenia sobie z osobami agresywnymi, prezentującymi nadmierną emocjonalność, nadopiekuńczymi, o niskich kompetencjach wychowawczych itp.

Omówiona zostanie problematyka związana z komunikacją, grami interpersonalnymi, pułapkami wynikającymi z braku kompetencji interpersonalnych.

Słuchacze dowiedzą się jak zachęcać rodziców do podnoszenia umiejętności wychowawczych, jak rozmawiać w sytuacji, gdy konieczna jest pomoc specjalisty zewnętrznego lub gdy dziecko przejawia zachowania trudne lub ma problemy w nauce.

Ponieważ wielu nauczycieli boryka się z roszczeniową postawą ze strony środowiska rodzinnego i skłonnością do nadmiernego przerzucania odpowiedzialności na szkołę (placówkę), omówimy też sposoby komunikacji w takich właśnie sytuacjach.

Na szkoleniu nie zabraknie zarówno podstaw teoretycznych, wynikających z zasad andragogiki (pedagogika dorosłych) jak i praktycznych przykładów związanych z doświadczeniami zawodowymi prowadzącej.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i wychowawców.

Co zyskujesz?

  • Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. efektywnej komunikacji interpersonalnej, w tym także z osobami trudnym/roszczeniowymi/konfliktowymi
  • Poznasz zasady dotyczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami rodziców/opiekunów podczas rozmów z nauczycielami/wychowawcami
Zasady współpracy z dorosłymi – elementy andragogiki.
Motywowanie do współpracy
Model współpracy oparty na podziale władzy i autorytetu
Wskazówki dotyczące nawiązywania i podtrzymywania kontaktu
Najczęściej spotykane kategorie rodziców utrudniające efektywną współpracę
Trudne zachowania rodziców w rozmowach z nauczycielami
Gry psychologiczne rodziców
Gdy rodzic staje się roszczeniowy…

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • 20 sposobów na to, jak wspierać dziecko w nauce i emocjach
  • Wspólne strategie pracy nauczycieli i rodziców
  • 10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem
  • 99 sposobów okazywania dzieciom miłości
  • Szkolenie w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
137
5
31
4
2
3
0
2
1
1
0
Średnia ocena: 5,8 / 6

Opinie

Konkretnie , merytoryczne przedstawienie tematu. Super!!!

Agnieszka B.

Zdrowe podejście do tematu.

Ewa B.

Merytoryczne prowadzenie, bardzo duże doświadczenie. Dziękujemy.

Kamila B.

EXTRA PORADY !!!

Aleksander B.

Żywiołowa prowadząca, kompetentnie i na temat. Dużo przykładów z życia szkoły. Wszystko do praktycznego wykorzystania. Dziękuję.

Beata K.