Nauczyciele dzieci pochodzących ze środowisk zmarginalizowanych stają przed odpowiedzialnym zadaniem zdiagnozowania przeszkód, które utrudniają im przyswajanie wiedzy, a następnie stosownej reakcji i udzielenia indywidualnego wsparcia każdemu uczniowi. Dzięki szkoleniu Joanny Nienałtowskiej-Padło lepiej zrozumiesz obawy i ograniczenia dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, a co najważniejsze – dowiesz się, jak skutecznie je przełamywać.
Podczas szkolenia zapoznasz się ze specyfiką funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Poznasz funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze dzieci, które wychowują się w takich środowiskach i dowiesz się, jakie czynniki najczęściej utrudniają im efektywną naukę. Program szkolenia obejmuje także prezentację przydatnych metod pracy, które wesprą zarówno Ciebie, jak i Twoich podopiecznych w procesie dydaktycznym i wychowawczym.
Szkolenie przeznaczone jest dla: pedagogów, psychologów, nauczycieli, innych specjalistów pracujących z dzieckiem i rodziną.
Co zyskujesz?
poznasz specyfikę funkcjonowania dysfunkcyjnego systemu rodzinnego
nauczysz się rozpoznawać objawy potwierdzające funkcjonowanie ucznia w rodzinie dysfunkcyjnej
dowiesz się, jak realnie pomóc dzieciom ze środowisk zmarginalizowanych w efektywnej nauce
poznasz praktyczne metody pracy do wykorzystania na zajęciach
Specyfika funkcjonowania rodzin zmarginalizowanych
Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym – role rodzinne w różnych okresach rozwojowych
Zestawienie osiowych objawów ucznia funkcjonującego w danej roli z pożądanym działaniem nauczyciel
Podstawowe zasady pracy z dzieckiem z rodziny dysfunkcyjnej
Rozpoznawanie ról dzieci w warunkach szkolnych i sposoby pomocy
Dzieci „żelazne”
Zaświadczenie MEiN
W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEiN.
Zaświadczenie MEiN
Materiały dodatkowe
W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
Prezentacja ze szkolenia
Materiał dodatkowy - Rodzina dysfunkcyjna
Twoje szkolenie poprowadzi
Joanna Nienałtowska-Padło
Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.