Unia Europejska
Totalna wyprzedaż szkoleń
Zakończony
31.05.2023
19:30
226
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Samoregulacja w praktyce psychopedagogicznej

Po szkoleniu możesz nabyć:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Zakończony

Czym jest samoregulacja? Jaki jest jej wpływ na funkcjonowanie? Jak pracować z grupą w oparciu o koncepcję samoregulacji? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Joanny Nienałtowskiej-Padło.

"Samoregulacja odnosi się do sposobu, w jaki autonomiczny układ nerwowy (AUN) reaguje na stres, uruchamiając procesy, które zużywają energię, a następnie włączając procesy kompensacji, które uniemożliwiają odzyskanie równowagi i rozwój. Im większe obciążenie stresem, tym mniej mamy zasobów, aby utrzymać samokontrolę i tym mocniej odczuwamy różne emocje. W przypadku, gdy rozumiemy naturalny proces samoregulacji i podejmiemy kroki w kierunku pracy zgodnie z tym procesem, często znika potrzeba narzucenia sobie samokontroli "(S. Schanker: „Metoda self- Reg. Jak pomóc dzieciom - i sobie - nie dać się stresowi i żyć pełnią życia”).

Z przytoczonego fragmentu jasno wynika, jak ważny jest proces samoregulacji w rozwoju dzieci i młodzieży.

Szkolenie Joanna Nienałtowskiej-Padło zawiera podstawowe informacje na temat funkcjonowania mózgu, reagowania na sytuacje stresowe oraz samego procesu samoregulacji. Prowadząca opowie, jak samoregulacja we wszystkich pięciu obszarach wpływa na funkcjonowanie nasze i naszych podopiecznych. Nie zabraknie praktycznych wskazówek dotyczących postępowania z dziećmi i młodzieżą w oparciu o koncepcję samoregulacji.

Uczestnicy poznają też implikacje omawianej koncepcji dla pracy z grupą:

  • w obszarze biologicznym omówimy utrzymanie optymalnej regulacji w klasie oraz sposoby na zmianę poziomu pobudzenia.

  • w obszarze emocjonalnym porozmawiamy o samoregulacji jako o kompetencji emocjonalnej i o aspektach regulacji emocji

  • w obszarze poznawczym - o wzmacnianiu umiejętności skupiania uwagi i stosownych strategiach

  • w obszarze społecznym wspomnimy o neurocepcji, współregulacji i współpracy oraz o ćwiczeniach poszerzających słownictwo związane z emocjami

  • w obszarze prospołecznym - o empatii i prowadzeniu dzieci do samo- i współregulacji.

Szkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, nauczycieli/wychowawców.

Po darmowym webinarze w ramach oferty specjalnej możesz zakupić:

  • pakiet standard: zaświadczenie MEN i plik audio
  • pakiet plus: zaświadczenie MEN, plik audio, nagranie ze szkolenia, prezentację i ewentualne materiały dodatkowe

Osoby, które mają u nas wykupiony roczny dostęp zaświadczenia i materiały z darmowych webinarów otrzymują w cenie abonamentu.

Co zyskujesz?

  • Poznasz elementy koncepcji samoregulacji oraz cechy kluczowe poszczególnych obszarów
  • Poznasz praktyczne przełożenie omawianych treści na praktykę psychopedagogiczną i edukacyjną
  • Usłyszysz wskazówki dotyczące pracy z grupą w oparciu o koncepcję samoregulacji
19:30
19:50
Model samoregulacji: definicja, informacje wstępne.
20:10
Model mózgu „trójjedynego” P. Mac Lean’a.
20:30
Obszary samoregulacji (biologiczny, emocjonalny, poznawczy, społeczny i prospołeczny), cechy kluczowe, wpływ na funkcjonowanie.
20:50
Dlaczego ważna jest znajomość mechanizmów samoregulacji - przełożenie praktyczne.
21:20
Model pięciu obszarów samoregulacji – implikacje dla pracy z grupą.
Twój webinar poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.