Unia Europejska
Wszystkie szkolenia za darmo!
Zakończony
16.04.2024
19:30
1266
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Jak współpracować z rodzicami trudnymi i o niższych kompetencjach wychowawczych?

Po szkoleniu możesz nabyć:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Zakończony

Celem szkolenia jest przybliżenie problematyki współpracy z rodzicami, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców trudnych i roszczeniowych.

Współpraca z rodzicami jest jednym z obowiązków nauczyciela/wychowawcy. Obok powinności związanych z kompetencjami merytorycznymi i wychowawczymi musimy dysponować także umiejętnościami interpersonalnymi polegającymi na nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów.

Na szkoleniu porozmawiamy o tym jak rozmawiać z rodzicami/opiekunami, by współpraca między dorosłymi była efektywna i służyła rozwojowi uczniów/wychowanków.

Obok powinności związanych z kompetencjami merytorycznymi i wychowawczymi musimy dysponować także umiejętnościami interpersonalnymi polegającymi na nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów, również wtedy, gdy relacje z naszymi „klientami” nie są łatwe.

Prowadząca omówi typy rodziców utrudniających efektywną współpracę na linii szkoła- dom.

Opisze także trudne zachowania rodziców podczas spotkań z nauczycielami i wskaże metody radzenia sobie z osobami agresywnymi, prezentującymi nadmierną emocjonalność, nadopiekuńczymi, o niskich kompetencjach wychowawczych itp.

Omówiona zostanie problematyka związana z komunikacją, grami interpersonalnymi, pułapkami wynikającymi z braku kompetencji interpersonalnych.

Słuchacze dowiedzą się jak zachęcać rodziców do podnoszenia umiejętności wychowawczych, jak rozmawiać w sytuacji, gdy konieczna jest pomoc specjalisty zewnętrznego lub gdy dziecko przejawia zachowania trudne lub ma problemy w nauce.

Ponieważ wielu nauczycieli boryka się z roszczeniową postawą ze strony środowiska rodzinnego i skłonnością do nadmiernego przerzucania odpowiedzialności na szkołę (placówkę), omówimy też sposoby komunikacji w takich właśnie sytuacjach.

Na szkoleniu nie zabraknie zarówno podstaw teoretycznych, wynikających z zasad andragogiki (pedagogika dorosłych) jak i praktycznych przykładów związanych z doświadczeniami zawodowymi prowadzącej.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i wychowawców.

Po darmowym webinarze w ramach oferty specjalnej możesz zakupić:

  • pakiet standard: zaświadczenie MEN i plik audio
  • pakiet plus: zaświadczenie MEN, plik audio, nagranie ze szkolenia, prezentację i ewentualne materiały dodatkowe

Osoby, które mają u nas wykupiony roczny dostęp zaświadczenia i materiały z darmowych webinarów otrzymują w cenie abonamentu.

Co zyskujesz?

  • Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. efektywnej komunikacji interpersonalnej, w tym także z osobami trudnym/roszczeniowymi/konfliktowymi
  • Poznasz zasady dotyczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami rodziców/opiekunów podczas rozmów z nauczycielami/wychowawcami
19:30
19:50
Zasady współpracy z dorosłymi – elementy andragogiki.
20:10
Motywowanie do współpracy
20:20
Model współpracy oparty na podziale władzy i autorytetu
20:30
Wskazówki dotyczące nawiązywania i podtrzymywania kontaktu
20:40
Najczęściej spotykane kategorie rodziców utrudniające efektywną współpracę
21:00
Trudne zachowania rodziców w rozmowach z nauczycielami
21:10
Gry psychologiczne rodziców
21:30
Gdy rodzic staje się roszczeniowy…
Twój webinar poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.