Wyzwania i rekomendacje do pracy z uczniami, którzy wrócili do szkoły
Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
zaświadczenie MEiN
materiały dodatkowe
nagranie ze szkolenia
89,00 zł
Celem webinaru jest zapoznanie uczestników z możliwymi konsekwencjami powrotu do szkół po okresie izolacji i nauczania zdalnego/hybrydowego. Prowadząca przedstawi wyzwania, jakie czekają na nauczycieli i pedagogów, sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, a także pomysły na to, jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów i swoje własne.
Czas powrotu do szkół po nauczaniu zdalnym i hybrydowym może wiązać się z problemami w funkcjonowaniu dzieci i młodzieży. Mogą pojawić się zachowania trudne, zarówno introwertyczne (wycofanie, stany lękowe i depresyjne), jak i ekstrawertyczne (agresja, impulsywność). Właśnie dlatego bardzo ważnym aspektem szkolenia będzie problematyka odporności psychicznej uczniów. W sytuacji wzrastającego zagrożenia depresjami i syndromem samobójczym dzieci i młodzieży, związanym z brakiem poczucia bezpieczeństwa, konieczna jest praca nad kształtowaniem "twardości" psychicznej. Służebną będzie tu koncepcja Rezyliencji, dotycząca wewnętrznych i środowiskowych czynników chroniących w przypadku ekspozycji na wysoki poziom stresu.
Prowadząca nie zapomni również o aspekcie dydaktycznym. Podczas webinaru zostaną przedstawione konkretne porady dotyczące samego procesu nauczania, tak, by równolegle wzmacniana była uczniowska samoocena i poczucie własnej wartości.
Szkolenie jest skierowane do psychologów, pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców.
Co zyskujesz?
Zyskasz potrzebną, solidną, opartą na naukowych podstawach wiedzę teoretyczną
Otrzymasz dużą dawkę praktyki, wynikającą z przeprowadzonych badań dotyczących skutków izolacji oraz doświadczeń zawodowych trenera
Uporządkujesz i uzupełnisz własny zasób wiedzy
Nabędziesz kompetencji, które sprawią, że staniesz się jeszcze lepszym i skuteczniejszym pedagogiem
Analiza wyzwań w sytuacji powrotu do tradycyjnego nauczania
Nauczycielu - "Maslow przed Bloomem", czyli reintegracja przez dydaktyką
Przystosowanie do zmian w aspekcie rozwojowym - adaptacja dzieci, nastolatków
Nie bójmy się zmian, czyli jak wykorzystać doświadczenia minionego roku
Wybrane rekomendacje z raportu Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej