Unia Europejska
Dostęp na rok -55%
Aktualizacja
16.09.2023
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Uczeń środka - jak pomóc mu wydobyć jego potencjał?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Kim są "dzieci środka"? Jak wspierać je w nauce, motywować do pracy i wydobyć ich potencjał? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Joanny Nienałtowskiej-Padło.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką funkcjonowania:

- uczniów przeciętnych, dzieci i młodzieży w normie intelektualnej, ale bez szczególnych uzdolnień, nie wymagający szczególnych dostosowań metod i treści nauczania,

- uczniów z głębokimi specyficznymi trudnościami w uczeniu się, które to trudności rzutują na naukę szkolną i jej wyniki mierzone ocenami,

- uczniów o nieharmonijnym rozwoju, których deficyty także wpływają na sposób i poziom pobierania wiedzy,

- uczniów "środka", o tzw. szeroko pojętej normie, w tym także dzieci i młodzieży z pogranicza między niepełnosprawnością intelektualną a standardowym wynikiem IQ; ta grupa to często posiadacze "opinii o dostosowaniu wymagań do możliwości", kierowani przez poradnie i rady pedagogiczne na zajęcia wyrównawcze, korekcyjno- kompensacyjne.

Podczas szkolenia prowadząca opisze sposób funkcjonowania i metody pracy z wyżej wymienionymi grupami wychowanków. Różnorakie problemy w nauce i codziennym szkolnym bytowaniu wymagają bowiem szczególnego podejścia, wiedzy i niemałej kreatywności w motywowaniu i efektywnym nauczaniu. Dodatkowym utrudnieniem jest swoisty "opór materii", bariery w komunikacji werbalnej, wtórne kłopoty wychowawcze, często brak zasobów i możliwości wprowadzania mniej konwencjonalnych technik wspierania.

Trenerka będzie starała się zmienić sposób myślenia o uczniach przeciętnych i o obniżonych możliwościach poznawczych. Podpowie, w jakich obszarach szukać inspiracji. Nie zabraknie zatem prezentacji kilku wybranych pomocy i wydawnictw dydaktycznych, które mogą usprawnić i uatrakcyjnić zajęcia z omawianą grupą dzieci i młodzieży.

Jednym z aspektów poruszonych w czasie szkolenia będzie także kwestia rozwoju społeczno-emocjonalnego, IE oraz modelowania określonych postaw dorosłych. Często nie doceniamy bowiem wpływu, jaki nasze sądy, emocje i zachowania wywierają na uczucia i jego zachowania.

Szkolenie przeznaczone jest dla: psychologów, logopedów, nauczycieli, pedagogów.

Co zyskujesz?

  • poznasz podstawy wiedzy na temat temperamentu w świetle koncepcji regulacyjnej J. Strejlau oraz biologicznej H. Eysencka
  • poznasz problematykę pięciu rodzajów nadpobudliwości
  • z pomocą prowadzącej dokonasz przełożenia tej wiedzy na grunt psychopedagogiczny
Dzieci środka - kim są?
Klasyfikacja uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
Charakterystyczne zaburzenia u dzieci z pogranicza normy
Wymagania nauczyciela co do formy pracy
Rodzice dzieci środka
Wskazówki dla nauczycieli
Kod językowy a nauka szkolna
Czy dobre stopnie gwarantują sukces na polu zawodowym?
Kilka słów o funkcjach wykonawczych
Opóźniony rozwój umiejętności - wybrane zagadnienia
Kompetencje emocjonalne: czym są, jak mogą pomóc?

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Skrypt ze szkolenia
  • Szkolenie w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
45
5
14
4
1
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,7 / 6

Opinie

przykłady zastosowań podczas lekcji

Anna K.

Ciekawy sposób przedstawienia tematu, dużo informacji praktycznych.

Michał T.

Jasność przekazywanych informacji. Ciekawe szkolenie. Bardzo dziękuję :)

Monika K.

Ciekawe, konkretne i propozycje ciekawych książek i stron internetowych.

Rafał R.

Pani Joanna jest zawsze wspaniale przygotowana, bardzo dobrze się słucha, sposób przekazywania jest bardzo czytelny. jest moją faworytką :)

Monika S.