Unia Europejska
Nowe darmowe webinary
Aktualizacja
08.03.2025
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Trudne zachowania uczniów - jak je modelować i zarządzać klasą. Nowe sprawdzone techniki

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych zasad zarządzania klasą i radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów.

Chyba nie ma „pomagacza”(czyli osoby profesjonalnie wspierającej rozwój), który nie doświadczyłby trudności w relacjach z zespołem klasowym, lub z jego szczególnymi, buńczucznymi i niesubordynowanymi przedstawicielami. Nie na darmo w różnych źródłach historycznych (począwszy od Konfucjusza i Arystotelesa) możemy znaleźć wzmianki o tym, jak to ciężko pracuje się ze zbuntowanymi, nieszanującymi norm i zasad młodymi oraz - jak niewdzięczna jest praca nauczyciela („Obyś cudze dzieci uczył”; „Jawi się skarga na niewdzięczną pracę. Kogo Bóg chce ukarać, robi go wychowawcą", Jan Korczak)

W toku pracy w szkole (placówce) uczymy się i rozwijamy razem z naszymi podopiecznymi, korygujemy, nabytą na własnych ścieżkach edukacyjnych wiedzę pedagogiczną. Myślę więc, że warto poszerzyć perspektywę postrzegania „trudnych” młodych oraz przyjrzeć się, wypróbowanym, opartym na naukowych podstawach, metodom i technikom, które ułatwią naszą codzienną pracę i uczynią z nas jeszcze lepszych i skuteczniejszych specjalistów.

Niniejsze szkolenie stanowi kontynuację poprzedniego, dotyczącego modelowania postaw uczniowskich i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w klasie. Tym razem przedstawione zostaną kolejne, nowe wskazówki wzmacniające nasze kompetencje w zakresie wywierania wpływu oraz umiejętności stosowania sankcji, które nie poniżają, nie budzą chęci odwetu, ale wynikają z przejrzystości zasad, wzajemnego szacunku i konsekwencji nauczyciela. Porozmawiamy także o tym, jak radzić sobie z konfrontacją za pomocą strategii „wygrana-wygrana” i jak możemy budować relacje z uczniami, tak, by do nich dotrzeć, oszczędzając własne zasoby, a równocześnie zapobiegać zachowaniom trudnym i destrukcyjnym. Szkolenie dostarczy wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, nie zabraknie konkretnych wskazówek dopasowanych do szkolnych „wykroczeń” oraz przykładów z zawodowych doświadczeń trenera.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli/wychowawców wszystkich typów szkół i placówek, pedagogów/psychologów szkolnych.

Co zyskujesz?

  • Usłyszysz najważniejsze, skrótowe informacje dotyczące wpływu postaw nauczycielskich na zachowanie uczniów oraz podstawowe wskazówki związane z ważną kompetencją - konsekwencją działań i przejrzystością konstruowania zasad i norm
  • Otrzymasz wskazówki dotyczące wygaszania trudnych zachowań uczniów na poziomie zarówno szkoły podstawowej jak i średniej
  • Dowiesz się, jak efektywnie możesz wpłynąć na funkcjonowanie klas/grupy wychowawczych
  • Dowiesz się w jaki sposób stosować stopniowane wzmocnienia pozytywne i negatywne, te ostatnie tak, by nie prowokując chęci odwetu, uzyskać określone efekty wychowawcze
  • Dowiesz się na czym polega metoda konstruktywnej prowokacji
Kilka słów o życiu w szkolnej klasie i nauczycielu w pudełku.
Konsekwencja – podstawowa kompetencja nauczyciela/wychowawcy.
Czego mogą nas nauczyć aktorzy?
Motywowanie – znaczące pochwały i nagrody.
Pojednanie a kara- sztuka efektywnego stosowania sankcji.
Radzenie sobie z konfrontacją. Strategia wygrana-wygrana.
Jak dotrzeć do uczniów - budowanie relacji.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Prezentacja ze szkolenia
  • Podcast
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
89
5
30
4
2
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,7 / 6

Opinie

WSZYSTKO ;)

Anna R.

kompetencje, duża wiedza, praktyczne rady

Jolanta S.

Konkretne przykłady, temperament pani prowadzącej

Miłosława N.

Wartościowe , merytoryczne, praktyczne szkolenie

Justyna O.

o każdym szkoleniu z Panią Joanną czuję ogrom wsparcia i zabieram ze sobą "wielki bagaż" wiedzy. Dziękuję z całego serca. Jest Pani niesamowita. Podziwiam Panią za wiedzę i doświadczenie choć zdaję sobie sprawę, że czasami nie było łatwo. Pani Joanno serdecznie dziękuję za cenne wskazówki do pracy z dziećmi:)

Andżelika D.