Trudne zachowania uczniów - co działa, a co nie. Alternatywne spojrzenie na problemy wychowawcze
Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
zaświadczenie MEiN
materiały dodatkowe
nagranie ze szkolenia
89,00 zł
Poznaj alternatywną koncepcję wychowawczą i metody oddziaływania na wybrane trudne zachowania uczniów autorstwa dra Rossa W. Greene'a!
Konwencjonalne reagowanie na trudne zachowania uczniów, związane z metodami behawioralnymi, nie zawsze okazuje się skuteczne. Istnieje grupa dzieci, których nienormatywne funkcjonowanie jest bowiem "niezawinioną winą": w takich sytuacjach kluczowe staje się dotarcie do jego przyczyn i skonstruowaniu odpowiedniego planu postępowania.
Podczas webinaru zapoznasz się z przydatną w wymienionych przypadkach niszową koncepcją dra Rossa W. Greene'a, opisaną w dwóch jego książkach. Autor opiera interpretację problematycznych zachowań na obserwacjach i praktycznej pracy, tłumaczy też wiele sytuacji, które wymykają się standardowemu oglądowi i popularnym metodom nauczycielskich oddziaływań. Dzięki uczestnictwu w szkoleniu rozwiniesz swój warsztat nauczycielski i zyskasz wiedzę, która pomoże Ci w efektywnej pracy z szerokim gronem uczniów.
Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów i pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców, specjalistów PPP i studentów kierunków psychopedagogicznych.
Co zyskujesz?
Zapoznasz się z ciekawą koncepcją dr Rossa W. Greene'a dotyczącą niektórych trudności szkolnych;
Poznasz metody i techniki pracy, a także sposoby dokumentowania poszczególnych etapów oddziaływań;
Otrzymasz praktyczne wskazówki i wyjaśnienia oraz wzory odpowiednich dokumentów.
Zachowania destrukcyjne: kryteria, obszary występowania
Model Proaktywnych Rozwiązań Opartych na Współpracy
Założenia programu – nowe spojrzenie na stare problemy
Standardowe reakcje wychowawcze na trudne zachowania - rzecz o skuteczności
Opóźniony rozwój określonych umiejętności jako przyczyna niektórych problemów wychowawczych
Lista trudności w zachowaniu wynikających z opóźnionego rozwoju wybranych umiejętności
Trudności pod lupą - co działa, a co nie?
„Dzieci zachowują się dobrze, jeśli potrafią” - rzecz o współpracy ucznia i nauczyciela
Ocena Opóźnionych Umiejętności i Nierozwiązanych Problemów (OOUNP) - wskazówki
Podsumowanie - ocena przydatności w praktyce psychologiczno-pedagogicznej
Zaświadczenie MEiN
W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEiN.
Zaświadczenie MEiN
Materiały dodatkowe
W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
Materiały ze szkolenia
Twoje szkolenie poprowadzi
Joanna Nienałtowska-Padło
Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.