Unia Europejska
Wszystkie szkolenia za darmo!
Aktualizacja
02.06.2023
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Samoregulacja w praktyce psychopedagogicznej

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Za darmo
97,00 zł -100%

Jak działa retransmisja?

  • Szkolenie możesz włączyć za darmo.
  • W czasie jego dostępności możesz zapewnić sobie zaświadczenie MEN z udziału oraz materiały dodatkowe w specjalnej cenie.
  • Darmowa retransmisja jest dostępna dla zalogowanych użytkowników Edumaster.

Czym jest samoregulacja? Jaki jest jej wpływ na funkcjonowanie? Jak pracować z grupą w oparciu o koncepcję samoregulacji? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Joanny Nienałtowskiej-Padło.

"Samoregulacja odnosi się do sposobu, w jaki autonomiczny układ nerwowy (AUN) reaguje na stres, uruchamiając procesy, które zużywają energię, a następnie włączając procesy kompensacji, które uniemożliwiają odzyskanie równowagi i rozwój. Im większe obciążenie stresem, tym mniej mamy zasobów, aby utrzymać samokontrolę i tym mocniej odczuwamy różne emocje. W przypadku, gdy rozumiemy naturalny proces samoregulacji i podejmiemy kroki w kierunku pracy zgodnie z tym procesem, często znika potrzeba narzucenia sobie samokontroli "(S. Schanker: „Metoda self- Reg. Jak pomóc dzieciom - i sobie - nie dać się stresowi i żyć pełnią życia”).

Z przytoczonego fragmentu jasno wynika, jak ważny jest proces samoregulacji w rozwoju dzieci i młodzieży.

Szkolenie Joanna Nienałtowskiej-Padło zawiera podstawowe informacje na temat funkcjonowania mózgu, reagowania na sytuacje stresowe oraz samego procesu samoregulacji. Prowadząca opowie, jak samoregulacja we wszystkich pięciu obszarach wpływa na funkcjonowanie nasze i naszych podopiecznych. Nie zabraknie praktycznych wskazówek dotyczących postępowania z dziećmi i młodzieżą w oparciu o koncepcję samoregulacji.

Uczestnicy poznają też implikacje omawianej koncepcji dla pracy z grupą:

  • w obszarze biologicznym omówimy utrzymanie optymalnej regulacji w klasie oraz sposoby na zmianę poziomu pobudzenia.

  • w obszarze emocjonalnym porozmawiamy o samoregulacji jako o kompetencji emocjonalnej i o aspektach regulacji emocji

  • w obszarze poznawczym - o wzmacnianiu umiejętności skupiania uwagi i stosownych strategiach

  • w obszarze społecznym wspomnimy o neurocepcji, współregulacji i współpracy oraz o ćwiczeniach poszerzających słownictwo związane z emocjami

  • w obszarze prospołecznym - o empatii i prowadzeniu dzieci do samo- i współregulacji.

Szkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, nauczycieli/wychowawców.

Co zyskujesz?

  • Poznasz elementy koncepcji samoregulacji oraz cechy kluczowe poszczególnych obszarów
  • Poznasz praktyczne przełożenie omawianych treści na praktykę psychopedagogiczną i edukacyjną
  • Usłyszysz wskazówki dotyczące pracy z grupą w oparciu o koncepcję samoregulacji
Model samoregulacji: definicja, informacje wstępne.
Model mózgu „trójjedynego” P. Mac Lean’a.
Obszary samoregulacji (biologiczny, emocjonalny, poznawczy, społeczny i prospołeczny), cechy kluczowe, wpływ na funkcjonowanie.
Dlaczego ważna jest znajomość mechanizmów samoregulacji - przełożenie praktyczne.
Model pięciu obszarów samoregulacji – implikacje dla pracy z grupą.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Szkolenie w formie podcastu
  • Skrypt szkolenia
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
34
5
10
4
0
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,8 / 6

Opinie

Bogata wiedza

Anna P.

Jak zwykle podobało mi się wszystko!

Beata T.

świetne szkolenie jak zawsze, godne polecenia

Anna Ć.

czytelne wiadomości w formie obrazkowej

Ewelina F.

Bardzo dużo przykładów i konkretów.

Joanna H.