Unia Europejska
Wszystkie szkolenia za darmo!
Aktualizacja
30.11.2023
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Praca z uczniem z trudnościami w nauce - przydatne techniki

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Za darmo
97,00 zł -100%

Jak działa retransmisja?

  • Szkolenie możesz włączyć za darmo.
  • W czasie jego dostępności możesz zapewnić sobie zaświadczenie MEN z udziału oraz materiały dodatkowe w specjalnej cenie.
  • Darmowa retransmisja jest dostępna dla zalogowanych użytkowników Edumaster.

Czym jest wyuczona bezradność? Jak postępować z uczniami o niższych możliwościach poznawczych? Jak wspierać uczniów w procesie uczenia się? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Joanny Nienałtowskiej-Padło.

Celem szkolenia jest przybliżenie problematyki funkcjonowania szkolnego dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce, czyli grupy, która - statystycznie rzecz biorąc - jest w każdym zespole klasowym.

Na szkoleniu opisane zostanie pojęcie "niszy edukacyjnej" oraz zjawisko wyuczonej bezradności. Prowadząca zajmie się metodami i technikami pracy, które pozwolą osiągać sukcesy "szyte na miarę", sprawniej niwelować luki poznawcze i wspomagać sam proces uczenia się. Przestawione zostaną przydatne strategie i wskazówki metodyczne dotyczące pracy z omawianą grupą uczniów. Sięgniemy do nietypowych, ale sprawdzonych technik efektywnej nauki oraz metod związanych z rozwijaniem kreatywności, a wszystko to w służbie pomocy osobom, które z różnych przyczyn doświadczają trudności szkolnych.

Nie zabraknie wskazówek "samopomocowych" przeznaczonych dla uczniów oraz porad dotyczących rozwijania samodzielności i odpowiedzialności za własną naukę - tym razem dla nauczycieli i wychowawców. Na koniec będzie kilka słów o wybranych funkcjach wykonawczych i ich roli w procesie uczenia się i ogólnie pojętego funkcjonowania szkolnego.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, wychowawców, szkolnych i pozaszkolnych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą.

Co zyskujesz?

  • Poznasz praktyczne aspekty wspomagania dzieci i młodzieży z trudnościami szkolnymi
  • Poznasz wybrane strategie pomocne w pracy z tą grupą uczniów oraz takie, które pozwolą skutecznie kształtować samodzielność uczniów i ich odpowiedzialność za własną naukę
  • Dowiesz się, jakie techniki i metody związane z nieco innym, niż standardowe, podejściem do procesu uczenia się będą przydatne w uruchomieniu młodych umysłów
  • Dowiesz się, co kryje się pod pojęciem "funkcje wykonawcze" i jakie to ma znaczenie dla osiągnięcia sukcesu zarówno tzw. "ucznia słabego" jak i osób wspierających jego rozwój
  • Rozszyfrujesz pojęcie "nisza edukacyjna"
  • Otrzymasz kilka wskazówek "samopomocowych", które będziesz mógł(a) przekazać swoim uczniom
Analizy osobowości – wybrane klasyfikacje typów uczniów
Wybrane strategie postępowania z uczniami o niższych możliwościach poznawczych
Wyuczona bezradność w szkole
Czym jest nisza edukacyjna?
Indywidualizacja w procesie nauczania/wychowania – kilka ważnych zasad
Strategie promujące i wzmacniające samokontrolę i odpowiedzialność ucznia
Garść rad nietypowych dotyczących efektywnego uczenia się
Kilka słów o funkcjach wykonawczych
Jak się uczyć – wskazówki praktyczne dla uczniów

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Skrypt ze szkolenia
  • 12 prostych sposobów na trudne sytuacje stresowe
  • Lista pomocy dydaktycznych dla pedagogów oraz psychologów
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
107
5
34
4
4
3
1
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,7 / 6

Opinie

Całe szkolenie bardzo perfekcyjnie przygotowane i przeprowadzone przez wykładowcę. Bardzo Pani dziękuję za tak owocne szkolenie. Pozdrawiam

Sylwia B.

Wszystko, szkolenie MEGA.... TOTALNA REWELACJA :)

Marta K.

Fachowość, kompetencja

Grażyna B.

.

Ilona S.

ogromna wiedza, dobra energia

Beata M.