Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
23.10.2024
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Jak współpracować z rodzicami trudnymi i o niższych kompetencjach wychowawczych?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Celem szkolenia jest przybliżenie problematyki współpracy z rodzicami, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców trudnych i roszczeniowych.

Współpraca z rodzicami jest jednym z obowiązków nauczyciela/wychowawcy. Obok powinności związanych z kompetencjami merytorycznymi i wychowawczymi musimy dysponować także umiejętnościami interpersonalnymi polegającymi na nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów.

Na szkoleniu porozmawiamy o tym jak rozmawiać z rodzicami/opiekunami, by współpraca między dorosłymi była efektywna i służyła rozwojowi uczniów/wychowanków.

Obok powinności związanych z kompetencjami merytorycznymi i wychowawczymi musimy dysponować także umiejętnościami interpersonalnymi polegającymi na nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów, również wtedy, gdy relacje z naszymi „klientami” nie są łatwe.

Prowadząca omówi typy rodziców utrudniających efektywną współpracę na linii szkoła- dom.

Opisze także trudne zachowania rodziców podczas spotkań z nauczycielami i wskaże metody radzenia sobie z osobami agresywnymi, prezentującymi nadmierną emocjonalność, nadopiekuńczymi, o niskich kompetencjach wychowawczych itp.

Omówiona zostanie problematyka związana z komunikacją, grami interpersonalnymi, pułapkami wynikającymi z braku kompetencji interpersonalnych.

Słuchacze dowiedzą się jak zachęcać rodziców do podnoszenia umiejętności wychowawczych, jak rozmawiać w sytuacji, gdy konieczna jest pomoc specjalisty zewnętrznego lub gdy dziecko przejawia zachowania trudne lub ma problemy w nauce.

Ponieważ wielu nauczycieli boryka się z roszczeniową postawą ze strony środowiska rodzinnego i skłonnością do nadmiernego przerzucania odpowiedzialności na szkołę (placówkę), omówimy też sposoby komunikacji w takich właśnie sytuacjach.

Na szkoleniu nie zabraknie zarówno podstaw teoretycznych, wynikających z zasad andragogiki (pedagogika dorosłych) jak i praktycznych przykładów związanych z doświadczeniami zawodowymi prowadzącej.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i wychowawców.

Co zyskujesz?

  • Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę nt. efektywnej komunikacji interpersonalnej, w tym także z osobami trudnym/roszczeniowymi/konfliktowymi
  • Poznasz zasady dotyczące radzenia sobie z trudnymi zachowaniami rodziców/opiekunów podczas rozmów z nauczycielami/wychowawcami
Zasady współpracy z dorosłymi – elementy andragogiki.
Motywowanie do współpracy.
Model współpracy oparty na podziale władzy i autorytetu.
Wskazówki dotyczące nawiązywania i podtrzymywania kontaktu.
Najczęściej spotykane kategorie rodziców utrudniające efektywną współpracę.
Trudne zachowania rodziców w rozmowach z nauczycielami.
Gry psychologiczne rodziców.
Gdy rodzic staje się roszczeniowy.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Skrypt ze szkolenia
  • Wspólne strategie pracy nauczycieli i rodziców
  • 10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem
  • 99 sposobów okazywania dzieciom miłości
  • Podcast
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
132
5
32
4
3
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,8 / 6

Opinie

wszystko

Agnieszka K.

Świetny przekaz , super prowadząca, naturalna , ludzka, rewelacja.

Dorota B.

Bardzo wymowny przekaz, prosty,a nie prostacki i taki "człowieczy"

Luft-Pasieka I.

Wykład podparty przykładami z życia wziętymi doświadczonego terapeuty, psychologa.

Magdalena K.

Super szkolenie, bardzo wartościowe, mnóstwo wiedzy i ciekawych przykładów. Jestem zachwycona sposobem przekazania wiedzy przez Panią Prowadzącą szkolenie. Cudowna kobieta!

Bogusława S.