Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
20.09.2024

Jak wspierać ucznia z trudnościami w uczeniu się?

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Jakie są źródła problemów szkolnych Twoich uczniów? Jakie obszary mogą wpływać na proces uczenia się? Jak zapobiegać opóźnieniom niektórych kompetencji rozwojowych? Celem szkolenia Joanny Nienałtowskiej-Padło jest wskazanie ważnych obszarów wsparcia dzieci i młodzieży z problemami w uczeniu się i zainspirowanie do wykorzystania dodatkowych technik aktywizujących i motywujących oraz alternatywnych metod reedukacyjnych. Zapraszamy!

Funkcjonowanie szkolne dzieci i młodzieży zależy od wielu czynników - zarówno wewnętrznych, jak i społeczno-środowiskowych. Na niektóre aspekty istotne dla jakości i efektywności procesu uczenia się nie mamy dużego wpływu, takie jak poziom możliwości poznawczych – IQ.  Ale są też takie, których uruchomienie otworzy nowe możliwości w pracy osoby wspierającej rozwój, np. przyjrzenie się roli inteligencji emocjonalnej, metodom pracy opierających się na wzajemnym uczeniu się oraz wybranym technikom motywacyjnym i aktywizującym.

Jeśli chodzi o czynniki wewnętrzne warto zwrócić uwagę na problematykę rozwoju mózgu dziecka i nastolatka, a także na często pomijane, a niezwykle istotne, opóźnienia w umiejętnościach rozwojowych dotyczących m.in. regulacji emocji, sprawności komunikacyjnych (rozumienie przekazów, wyrażanie potrzeb, myśli, czuć) itp.

Dzieci mają kłopot w radzeniu sobie ze społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi trudnościami, co przekłada się na obniżenie efektywności uczenia się i powoduje cały, niekorzystny ciąg wydarzeń – spadek samooceny i motywacji, narastające zaległości, problemy społeczne, zachowania destrukcyjne.

Kolejnym ważnym obszarem, nad którym warto się pochylić, są funkcje wykonawcze, umiejętności poznawcze niezbędne do kontrolowania i samoregulacji zachowania, co przecież bezpośrednio wpływa na osiągnięcia szkolne. Istotne są też nasze-dorosłych metody motywowania, więc na szkoleniu powiemy kilka słów na temat koncepcji motywatorów S. Reissa, być może stanie się ona pomocą w zwiększeniu efektywności zarówno naszej pracy, jak i procesu uczenia się naszych podopiecznych.

Webinar przeznaczony jest dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów.

Co zyskujesz?

  • uporządkujesz i uzupełnisz swoją wiedzę na temat niektórych problemów szkolnych Twoich uczniów
  • przyjrzysz się obszarom alternatywnym mającym wpływ na proces uczenia się
  • otrzymasz przydatne wskazówki dotyczące zapobiegania opóźnieniom niektórych kompetencji rozwojowych
  • poszerzysz dotychczasową perspektywę postrzegania trudności szkolnych swoich uczniów/wychowanków
  • zainspirujesz się, w oparciu o przedstawianą wiedzę, do stworzenia własnych metod pracy z uczniami o słabszych wynikach w nauce
Trudności szkolne - czy zawsze niskie IQ? Perspektywa alternatywna.
Mózg, a sprawa szkolna.
Funkcje wykonawcze – pomost do sukcesu (na miarę).
Opóźnienia w niektórych umiejętnościach rozwojowych przyczyną problemów w funkcjonowaniu szkolnym.
EQ kontra IQ?
Kilka wskazówek motywacyjnych. Motywatory S. Reissa.
Wybrane strategie wzmacniające samokontrolę i odpowiedzialność ucznia za naukę.
Wzajemne uczenie się, czyli klasa-układanka.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Skrypt ze szkolenia
  • Podcast
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
46
5
26
4
5
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,5 / 6

Opinie

Profesjonalizm, krótko i na temat.

Izabela P.

Przekaz, treści

Marzena D.

Przekaż, merytoryka, przykłady z życia.

Karolina M.

Bardzo szerokie omówienie tematu, konkretne przykłady, bardzo życiowe podejście!

Danuta P.

podanie przykładów , podanie literatury

Ewelina W.