Unia Europejska
Nowe darmowe webinary
Aktualizacja
01.03.2025
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Jak lepiej zrozumieć i wspierać ucznia z zespołem Aspergera, spektrum autyzmu. Skrzynka narzędziowa

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
Odtwórz szkolenie za darmo
Oferta ważna tylko do poniedziałku

Jak działa retransmisja?

  • Szkolenie możesz włączyć do poniedziałku za darmo.
  • W czasie jego dostępności możesz zapewnić sobie zaświadczenie MEN z udziału oraz materiały dodatkowe w specjalnej cenie.
  • Darmowa retransmisja jest dostępna dla zalogowanych użytkowników Edumaster.

Jak lepiej zrozumieć ucznia ze spektrum autyzmu? Jakie techniki pracy warto stosować? Odpowiedzi na te pytania poznasz w czasie szkolenia Joanny Nienałtowskiej-Padło.

Osoby z zespołem Aspergera charakteryzują się specyficznym postrzeganiem rzeczywistości, nie na darmo mówi się, że ich świat jest jak inna kultura. Otaczają ich niezrozumiałe, oparte na niewidzialnych dla nich zasadach, realia, tworzone przez i dla neurotypowej większości. By takie osoby mogły rozwijać się, realizować swoje potencjały i budować relacje z otoczeniem potrzebują wsparcia i zrozumienia. Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci i młodzieży.

Żeby wspierać je w sposób adekwatny, potrzebna jest nie tylko wiedza o samym spektrum autyzmu, ale i informacje, które pomogą uczniom/wychowankom z ASD, poradzić sobie z przytłaczającym stresem wywoływanym przez konieczność przystosowania się do wyzwań świata neurotypowego. By lepiej zrozumieć specyficzne wymagania tej grupy dzieci i równocześnie pomóc im lepiej funkcjonować w standardowym otoczeniu, podczas szkolenia przyjrzymy się refleksjom dorosłych osób ze spektrum oraz specjalistów wspierających ich na co dzień. Omówimy sposoby i konkretne techniki radzenia sobie ze stresem, zmianami, kryzysami emocjonalnymi wywołanymi przez przeciążenie bodźcami i nieustanną potrzebę analizowania otaczającego świata i dostosowywania się do jego zasad. W oparciu o rady osób nieneurotypowych skatalogujemy najważniejsze wskazówki, metody pomocne w chronieniu siebie, przy równoczesnej realizacji potrzeb rozwojowych. Zgodnie z tytułem szkolenia zaprezentowane zostaną przydatne narzędzia, które słuchacze będą mogli przenieść bezpośrednio na grunt swojej pracy z dziećmi i młodzieżą z ASD.

Szkolenie skierowane jest do pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli wspomagających, terapeutów pedagogicznych, prowadzących zajęcia rewalidacyjne, nauczycieli/wychowawców osób ze spektrum.

Co zyskujesz?

  • przypomnisz sobie podstawy wiedzy i kluczowe pojęcia dotyczące problematyki funkcjonowania osób z ASD
  • poznasz techniki pracy oparte na zasadach psychologii behawioralno-poznawczej
  • poznasz wybrane narzędzia fizyczne, myślowe i społeczne
  • dowiesz się, na czym polegają trudności emocjonalne, językowe, sensoryczne
  • uzyskasz wiedzę i wskazówki dotyczące radzenia sobie ze stresem, zmianami i innymi problemami wynikającymi z funkcjonowania w świecie odmiennym od potrzeb osób ze spektrum
  • poznasz metody pomocy zaproponowane przez dorosłe osoby nieneurotypowe i wspierających ich specjalistów
Zespół Aspergera/spektrum autyzmu - podstawowe wiadomości
Czym jest skrzynka narzędziowa?
Narzędzia fizyczne, myślowe, społeczne wg T. Atwooda
Przykładowe techniki
Kłopoty z językiem i emocjami, wskaźniki nastroju i inne strategie
Najbardziej stresogenne czynniki wg osób z zespołem Aspergera
Lęk, samoocena, kryzysy emocjonalne, zmiany – jak sobie radzić w świecie neurotypowych?
Kłopotliwe funkcje wykonawcze
Dżungla społeczna, rozmowa w rozmowie, pragmatyka, afekt płaski i inne codzienne przeszkody

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Skrypt szkolenia
  • Australijska Skala Zespołu Aspergera
  • Test czynnika AQ
  • Podcast
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
90
5
48
4
3
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,6 / 6

Opinie

Bardzo duża ilość wiedzy. Super narzędzia do wykorzystania w pracy z uczniem z ZA

Katarzyna G.

Najbardziej podoba mi się zaangażowanie, anegdoty z życia, nawiązywanie relacji z grupą, realne zainteresowanie tematem z sercem. Nie mam negatywnych uwag. Sama mam audhd I że wszystkim się zgadzam !

Nikola B.

wszystko ok

Ewelina B.

Skrzynka narzędziowa. Przykłady z życia. Ogólnie wszystko.

Izabela C.

Duzy zakres wiedzy swietna prowadzaca

Izabela F.