Unia Europejska
Darmowe retransmisje i webinary
Aktualizacja
15.02.2024
Joanna Nienałtowska-Padło
J. Nienałtowska-Padło

Alternatywne spojrzenie na trudności wychowawcze i edukacyjne - praktyczne porady

Kupując szkolenie, zapewniasz sobie:
  • zaświadczenie MEN
  • materiały dodatkowe
  • nagranie ze szkolenia
97,00 zł
Zrealizuj kod lub

Co leży u podłoża trudności szkolnych? Czym jest opóźniony rozwój umiejętności? Jakie są standardowe reakcje wychowawcze na trudne zachowania? Zapraszamy na szkolenie Joanny Nienałtowskiej-Padło!

Trenerka pod lupę weźmie trudne zachowania uczniów. Zaprezentuje alternatywnego spojrzenia na trudności wychowawcze i edukacyjne i pomoże w skatalogowaniu praktycznych wskazówek pomocy dzieciom i młodzieży doświadczającym problemów w codziennym funkcjonowaniu szkolnym.

Niektóre trudności prezentowane przez dzieci i młodzież wymykają się klasyfikacjom, a przez swą specyfikę nie poddają się też korygowaniu za pomocą powszechnie stosowanych metody wychowawczych. Niejednokrotnie zdarza się, że przekonania dorosłych na temat trudnych zachowań są nietrafione, tak jak wynikające z nich interwencje. Nie działają konsekwencje, mające na celu nauczyć dzieci podstaw wiedzy na temat złego i dobrego zachowania oraz zachęcić je do właściwych postaw. Warto więc przyjrzeć się przyczynom owych trudnych zachowań, być może tkwią one w deficytach określonych, ważnych umiejętności.

Dzieci mają kłopot w radzeniu sobie ze społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi trudnościami (opóźnienie rozwojowe). W pomocy chodzi o zminimalizowanie skutków oraz zidentyfikowanie deficytowych umiejętności i nierozwiązanych problemów. O tym, jakie umiejętności są tak ważne, że wpływają na zachowanie dzieci, jak identyfikować i niwelować deficyty powodujące problemy dzieci w funkcjonowaniu szkolnym będzie traktować niniejsze szkolenie.

Na podstawie otrzymanej oraz uzupełnionej wiedzy uczestnicy poszerzą perspektywę i rozumienie problemów związanych z trudnościami w funkcjonowaniu szkolnym opisywanej grupy dzieci.

Szkolenie jest skierowane do pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, nauczycieli, wychowawców.

Co zyskujesz?

  • Otrzymasz wiedzę na temat szczególnych trudności w funkcjonowaniu niektórych uczniów/wychowanków
  • Dowiesz się, jakie umiejętności psychologiczne wpływają na zachowanie i jak deficyty w tych umiejętnościach komplikują szkolne funkcjonowanie dzieci/młodzieży
  • Dowiesz się, czym jest opóźniony rozwój tychże umiejętności
  • Dowiesz się, dlaczego w sytuacji opisywanych trudności nie działają powszechnie stosowane interwencje wychowawcze
  • Na podstawie otrzymanej oraz uzupełnionej wiedzy poszerzysz perspektywę i rozumienie problemów związanych z trudnościami w funkcjonowaniu szkolnym opisywanej grupy dzieci
Zachowania destrukcyjne - specyfikacja.
Standardowe reakcje wychowawcze na trudne zachowania, popularne wyjaśnienia alternatywne.
Alternatywne spojrzenie na przyczyny niektórych trudności szkolnych.
Czym jest opóźniony rozwój umiejętności?
Lista trudności w zachowaniu wynikających z opóźnionego rozwoju wybranych umiejętności.
Trudności pod lupą.
Wskazówki pomocnicze.
Podsumowanie - ocena przydatności w praktyce psychologiczno-pedagogicznej.

Zaświadczenie MEN

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz zaświadczenie MEN.
  • Zaświadczenie MEN

Materiały dodatkowe

W pakiecie ze szkoleniem otrzymasz materiały dodatkowe.
  • Skrypt szkolenia
  • Szkolenie w formie podcastu
Twoje szkolenie poprowadzi

Joanna Nienałtowska-Padło

Pedagog, psychoprofilaktyk, socjoterapeuta, edukator, coach.

Oceny

6
61
5
29
4
3
3
0
2
0
1
0
Średnia ocena: 5,6 / 6

Opinie

Przykłady

Grażyna C.

Rzeczowe przedstawienie problemu i konkretne sposoby rozwiązań

Katarzyna O.

Jasność w przekazywaniu wiedzy.

Monika C.

Bardzo ciekawy wykład, prowadząca rewelacyjna

Barbara S.

Dobrze przygotowany materiał, jasny przekaz.

Rafał R.