Zakończony
11.10.2022
19:30
Zapisanych
674
J. Nienałtowska-Padło
Praca z uczniem z rodziny wieloproblemowej - strategie działania nauczyciela
Po szkoleniu możesz nabyć:
Zakończony
Co zyskujesz?
-
poznasz podstawy wiedzy na temat funkcjonowania rodzin zmarginalizowanych
-
dowiesz się, jakie funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze przejawiają dzieci wychowywane w takich środowiskach
-
poznasz długofalowe konsekwencje "przyrośnięcia" ról rodzinnych do osobowości dziecka dla jego całościowego rozwoju
-
uporządkujesz i uzupełnisz wiedzę na temat adekwatnych strategii komunikacyjnych i wychowawczych
-
poznasz elementy teorii kodów językowych, co umożliwi ci skuteczniejszą pracę edukacyjno-wychowawczą z dziećmi i młodzieżą z omawianej grupy społecznej
19:30
19:40
Określenie i charakterystyka systemu rodziny dysfunkcyjnej
19:50
Dzieci w rodzinie wieloproblemowej. Funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze
20:10
Podstawowe zasady pracy z dzieckiem pochodzącym z rodziny zagrożonej marginalizacją społeczną
20:30
Konsekwencje dysfunkcji dla dorosłych członków rodziny
20:50
Konstruktywne sposoby budowania relacji nauczyciel-uczeń, strategie oddziaływań
21:10
Teoria kodów językowych B. Bersteina
21:30
"Dzieci żelazne". Koncepcja Resilience w praktyce pedagogicznej